Skylark Universe
Welkom op Skylark Universe!
Login of maak een gratis account aan en begeef je in de wereld van fantasie!

Met vriendelijke groet,

Kimberly,
Lotte,
Laura,
Elize,
Melanie & Dagmar

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hallo iedereen! Welkom op het nieuwe forum: Skylark Universe © | Je kunt hier een account aanmaken en met verschillende mensen genieten van het roleplayspel! | Vergeet niet om eerst goed de regels door te lezen! |

Deel | 

Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende
AuteurBericht
Camille Wolfswater

Aantal berichten : 12
Populariteit : 5
Leeftijd : 20

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:07 pm

Geïrriteerd ging ik zitten aan de tafel van Slytherin. Ik was te laat voor het avondeten, want ik was op de een of andere magische wijze in slaap gevallen na een vermoeiende dag. Het enige dat nog op tafel stond, was fruit en ik, honger als een paard, tastte toe op de eerste banaan die ik tegenkwam. Eigenlijk vond ik bananen het vieste fruit dat er bestond, maar het vulde. Ik zag wat jaargenootjes van mij zitten aan de Gryffindortafel, maar ik had mezelf plechtig beloofd nooit van mijn leven ook maar een stap richting die tafel te zetten. Blijkbaar had Zed, een klasgenoot van mij, die stap wel gemaakt, want hij werd nog fel toegesproken door dat kind van een Snape. Arrogante bitch. Zij dacht werkelijk dat ze alles was, maar gelukkig deelde Snape precies dezelfde mening als nagenoeg alle Slytherins en werd zij voortdurend achtergesteld. Net goed. Ik gooide de bananenschil tussen de tafel van Ravenclaw en Gryffindor in en hoopte vurig dat ik nog mocht meemaken dat iemand daarover ging vallen. Waar waren mijn vrienden heen? Pansy en Millicent had ik nog nergens gezien na de lessen en ook Draco had ik niet gevonden. Ik had zin in een streek. Iets waar mensen van zouden gaan schrikken, zodat de schrik er meteen goed in zou zitten op de eerste schooldag. Ik besloot op te staan en weg te lopen uit the Great Hall. Ik ving nog net een glimp op van mijn broertje, die met een roodharige Weasley, sorry voor het pleonasme, wegliep. Hij ging toch niet met dat wijf samen? De Weasley's waren met meest rampzalige en armste volk van de wereld en dan ging nota bene mijn broer, die met zijn charmes nagenoeg iedereen kon krijgen, met dat mens? Daar zou ik een stokje voor steken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

Aantal berichten : 38
Populariteit : 165

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:09 pm

Met mijn handen diep in mijn zaken verborgen liep ik door het bos. Stuntelig liep Ginny naast me terwijl een stilte ons beide overheerste. Stiltes, dat waren perfecte momenten om even tijd te nemen voor jezelf en je gedachten ten vrije loop te laten gaan. Ik gooide mijn hoofd in mijn nek om naar de hemel boven ons te kijken. De nacht begon langzaam over Skylark te trekken en de koude wind rees met zich mee.
In mijn ooghoeken zag ik hoe de zacht wind met de rode haren van Ginny dansten. Omhuld in haar Hogwarts kostuum begon haar lichaam hevig te rillen.
"Heb je het koud, Ginny?" vroeg ik zacht. Ik greep naar het knopje waar de mantel zich sloot en maakte het met een soepel beweging los. "Wil jij mijn mantel hebben voor de koude?"

Topschrijver
Topschrijver

Aantal berichten : 46
Populariteit : 0

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:20 pm

Severide Wolfswater schreef:
Met mijn handen diep in mijn zaken verborgen liep ik door het bos. Stuntelig liep Ginny naast me terwijl een stilte ons beide overheerste. Stiltes, dat waren perfecte momenten om even tijd te nemen voor jezelf en je gedachten ten vrije loop te laten gaan. Ik gooide mijn hoofd in mijn nek om naar de hemel boven ons te kijken. De nacht begon langzaam over Skylark te trekken en de koude wind rees met zich mee.
In mijn ooghoeken zag ik hoe de zacht wind met de rode haren van Ginny dansten. Omhuld in haar Hogwarts kostuum begon haar lichaam hevig te rillen.  
"Heb je het koud, Ginny?" vroeg ik zacht. Ik greep naar het knopje waar de mantel zich sloot en maakte het met een soepel beweging los. "Wil jij mijn mantel hebben voor de koude?"

Stilte.. Hoe awkward het momenteel ook is, soms is het best wel even fijn. Ik keek even snel op mijn horloge.. Alweer bijna 12 uur.. Als we gesnapt worden dan zijn we de pineut, maarja Severide is klassenoudste, daar hebben we een voordeel bij. Ik zie dat hij naar de lucht kijkt en geniet van de heldere hemel. Ik begin te rillen. Koud is het wel, en dan ben ik ook weer eens mijn mantel vergeten. Slim Ginny slim.. Plots hoor ik de stem van Severide en vlieg ik mijn gedachtes uit. ''Heb je het koud, Ginny?'' Hoor ik hem vragen. Ik knik. ''Een klein beetje maar'' zeg ik een beetje verlegen tegen hem. Ik zie zijn hand naar het knopje van zijn mantel gaan en hij maakt hem los. ''Wil jij mijn mantel hebben voor de koude?''' vraagt hij daarna. Ik kijk hem een beetje verbaasd aan. ''Graag, lief van je''. Ik voel dat hij zijn mantel om mij heen slaat. ''Maar, heb jij het nu niet koud dan?''. Een Weasley denkt altijd aan haar/zijn medemens. Vooral als hij oog voor haar heeft.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Scorpius Malfoy
District I Allegiance

Aantal berichten : 9
Leeftijd : 24

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:22 pm

Het is een vreemd gevoel om terug te zijn op het kasteel. Op mijn zeventiende zwoer ik hier nooit meer terug te komen, maar nu, vijf jaar later, loop ik toch weer over de Hogwarts grounds. Er lijkt maar weinig veranderd, al is dat waarschijnlijk pure schijn.
Ik trek mijn jas dichter om me heen om mezelf te beschermen van de opkomende herfstkou en hijs mijn tas hoger op mijn schouder. Man, ik ben weer eens veel te vroeg. Even naar de Quidditch pitch? Ik moet wat, Dumbledore is waarschijnlijk nog veel te druk bezig met wat die kerel ook doet op zijn dagen. Ik neurie zachtjes, het gras kraakt onder mijn voeten. Vanaf een afstandje zie ik al dat de pitch niet verlaten is, zoals gewoonlijk op dit tijdstip. Een training? Interessant. Een glimlach krult mijn lippen. Het is lang geleden sinds ik ook maar iets van Quidditch heb gezien, studie kwam altijd eerst. Een goed welkom, lijkt me.

Charlotte Halliwell
District I Allegiance

Aantal berichten : 43

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:25 pm

Zed Skylar schreef:
Meiden, ik heb er nooit veel van gesnapt. Niet dat ik het ooit zou doen. Maar misschien deden ze een poging om me te intmideren? Als dit het geval was dan is het eerder lachwekkend dan beangstigend.
Ze zijn klein, tenger en zelfs een duwtje lijkt als een zomberbriesje dat een tornado probeerd te zijn.
Teleurstellend.
Ik nam een appel uit de mand naast me op tafel, liet het even in de lucht zweven en nam vervolgens een grote hap om het uitgelopen sap snel op te lekken.
"Kijk"
Ik moest toegeven dat ik vandaag best wel spraakzaam ben.
"Talent of niet. Het is nog steeds lachwekkend."
Als de Wemels op een bezem vliegen lijken ze wel een rode sliert achter hun te laten. En dan niet het rood van vuur maar eerder van schaamte.
Dat ik geen vrienden had was waarheid, maar niet iets wat me kon kwetsen. Ik had er bewust voor gekozen.
En wat ben ik aan het doen? Contact zoeken, misschien. Maar contact zoeken met een hoopje Gryffindors? Het wordt tijd om hier mee te stoppen.
"Op tijd naar de common room"
Ik draai me nog een laatste keer om en laat mijn klassenoudste in me boven.
"Want jullie willen vast de eerste wedstrijd niet missen door straf."
En met deze woorden vertrok ik de gang op zonder ze nog een blik waardig te gunnen.

ik liep zelf naar de common room toen ik tegen Zed aanliep. ik gaf hem een geiriteerde blik
"kun je niet uitkijken Zed" zei ik
ergens merkte ik dat ik best wel geintereseerd in hem was.
ik wou geloven dat er onder die harde schild een hele lieve jongen zat.
ik keek hem aan en wachtte op excuses maar wist ook wel dat ik die niet kreeg
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Luthien Snape
District I Allegiance

Aantal berichten : 30
Populariteit : 2
Leeftijd : 17

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:32 pm

Verbaast knipperde Luthien met haar ogen toen iedereen weg was. Ze vond het jammer dat ze niet eens de kans kreeg om te laten zien wat ze kon als zwerkbal speler en dat ze blijkbaar niet mee mocht naar het kampvuur gezien het duidelijk was dat dat alleen voor team leden bedoelt was en ze dus niet mee kon. Het maakte haar weinig uit dat Severide er met Ginny vandoor was. Tuurlijk hij was knap, maar jaloers was ze niet daar kende ze hem niet goed genoeg voor. Als ze hem beter had gekent had ze hem best leuk gevonden maar ze kende hem niet goed. Luthien haalde haar toverdranken huiswerk uit de tas en begon daar maar mee. Ze vond het jammer dat ze geen Slytherin was zodat ze in de afdeling van haar vader zat.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

Aantal berichten : 33
Populariteit : 25

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:34 pm

Ik liep tegen iemand aan, een onbekende meid die te veel praat had dan goed voor haar is.
Maar ik besluit haar te negeren en te laten. Het was laat en hier had ik geen zin in.
Het was dat ik de gangen allemaal al had gehad en de slaap nog ver zoek was, anders had ik het niet gedaan.
De nachtelijke bries waait door mijn haren. De sterren schitteren aan de hemel en het geeft me een gevoel van rust. De schemering dat op het meer kwam was hoe dan ook betoverend. Maar ik zal nooit laten merken dat ik zo denk. Dat zou misschien het enige moment zijn dat ik me iets wat kon schamen. Dat moment zou zijn wanneer er iemand achter zou komen dat een deel van mijn gedachten zo in werking gaan.
Maar wat ik in de verte zag bracht me uit mijn sentimenteel moment weer met mijn beiden voeten op de grond.
Je zou haast denken dat het een verliefd stelletje is.
Jammer genoeg dat er nooit van een Wemel gehouden kan worden.
Ik zou hun een waarschuwing kunnen geven maar ze was zelf in het gezelschap van een klassenoudste en zo laat op de avond had ik geen zin in een confrontatie. En toch.
Toch kon ik het niet laten. Het was sterker dan mezelf. Mijn mond ging sneller open dan mijn gedachten in werking waren.
"Een Wemel, Wolfswater?"
Ik snap het punt niet.
Hij kon beter krijgen. Zelfs ik wist dat. En de spottende grijns kon ik niet weg laten als mijn woorden een echo over het gebied vormden.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucretia Cinderford
District I Allegiance

Aantal berichten : 45
Populariteit : 20
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:38 pm

Ariana en ik zijn klaar en lopen samen met Hermelien naar het Quidditchveld. Of Luthien meegaat, laat ik aan haar over. Ze heeft in het gesprek niet heel veel meer gezegd. Hermelien ook niet, maar ze vindt het altijd leuk om mee te gaan. Hermelien houdt niet van vliegen. En eerlijk gezegd, ze is er ook niet goed in.
We zijn nu op het Quidditchveld en Severide en Ginny zijn nergens te bekennen. Er staat wel iemand anders en heel even denk ik dat het Draco Malfoy is, maar dan komen we dichterbij en blijkt het toch iemand anders te zijn. Iemand die me wel vaag bekend voorkomt...
'Hoi,' zeg ik voorzichtig en ik wacht op zijn reactie.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 4:43 pm

Zed Skylar schreef:
Ik liep tegen iemand aan, een onbekende meid die te veel praat had dan goed voor haar is.
Maar ik besluit haar te negeren en te laten. Het was laat en hier had ik geen zin in.
Het was dat ik de gangen allemaal al had gehad en de slaap nog ver zoek was, anders had ik het niet gedaan.
De nachtelijke bries waait door mijn haren. De sterren schitteren aan de hemel en het geeft me een gevoel van rust. De schemering dat op het meer kwam was hoe dan ook betoverend. Maar ik zal nooit laten merken dat ik zo denk. Dat zou misschien het enige moment zijn dat ik me iets wat kon schamen. Dat moment zou zijn wanneer er iemand achter zou komen dat een deel van mijn gedachten zo in werking gaan.
Maar wat ik in de verte zag bracht me uit mijn sentimenteel moment weer met mijn beiden voeten op de grond.
Je zou haast denken dat het een verliefd stelletje is.
Jammer genoeg dat er nooit van een Wemel gehouden kan worden.
Ik zou hun een waarschuwing kunnen geven maar ze was zelf in het gezelschap van een klassenoudste en zo laat op de avond had ik geen zin in een confrontatie. En toch.
Toch kon ik het niet laten. Het was sterker dan mezelf. Mijn mond ging sneller open dan mijn gedachten in werking waren.
"Een Wemel, Wolfswater?"
Ik snap het punt niet.
Hij kon beter krijgen. Zelfs ik wist dat. En de spottende grijns kon ik niet weg laten als mijn woorden een echo over het gebied vormden.

Ik ben nog steeds even in de wolken als Severide zijn mantel bij me om slaat, heel erg lief van hem. Plots hoor ik mijn naam en die van Severide. Snel kijk ik om. Wie zou nou zo laat nog hier buiten zijn? Maar als ik eenmaal beter kijk zie ik het.. Zed. '''Wat moet jij nu weer hier Zed.. ik dacht dat jij op zoek was naar nieuwe spelers op het team?'' Ik heb zoo geen zin in hem.. maarja wat doen we er aan. ''Ga lekker iemand anders stalken ofzo, maar laat ons met rust'' probeerde ik met een overtuigende stem tegen hem te zeggen. Wetend dat hij nooit iets van mij zou aannemen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 5:07 pm

Een zucht gleed uit mijn keel gevolgd door een luide lach.
"Ik denk dat je me echt onderschat, Ginny."
Uit het niets, in de donker zag ik een gedaante opduiken die recht tegen Ginny aanliep. De schaduw die zich over zijn lichaam heerste, kreeg zijn ware aard van zodra mijn ogen aan de duisternis gewend waren geraakt. De persoon die daar stond was ... Zed. Zed Skylark.
Dit was als een klap in mijn gezicht, want de geruchten hadden toch de ronde gedaan dat hij na vorige jaar zou stoppen met Hogwarts?
"Een Wemel, Wolfswater?" vroeg hij spottend.
"Zed, wat doe jij hier man? Ik dacht dat je vergoed wegging gaan?" vroeg ik moedig. Zed's ogen waren stevig op Ginny gericht en beschermend trok ik haar achter me aan. Snel draaide ik mijn hoofd naar haar toe, terwijl de woorden over mijn mond gleden.
"Ga nu weg... Ginny... Alsjeblieft..."

District I Allegiance

Relatie Relatie : Getrouwd met Narcissa Malfoy
Aantal berichten : 18

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 5:13 pm

Ik wandelde door de donkere gangen met flikkerde fakkels langs de bewegende schilderijen. De tijden van mijn jeugd flitste als foto's door mijn geheugen. Ook de liefde van mijn leven had ik hier ontmoet en een zoon gekregen. Narcissa dreef jarenlang op een roze wolk.

Narcissa was een aantal jaar jonger en stroomde in de eerste klas in, toen ik samen met haar oudere zus genaamd Bellatrix les volgde in de derde klas. De donkere dagen in het kasteel vlogen door hun komst voorbij. De trieste bedoeling hangen voor de openhaard van de Slytherin commonroom waren voorbij. Al snel zaten we met meerdere purebloods bij het meer te baden in de zon. Maar nu was ik hier voor andere zaken. Zaken waarbij ik de aandacht van bepaalde leraren nodig had...

Laatst aangepast door Lucius Malfoy op di nov 03, 2015 5:18 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 5:17 pm

''Ga nu weg... Ginny... Alsjeblieft...'' hoor ik Severide zeggen. Even wist ik niet wat ik moest doen of zeggen. Ik vind het erg lief dat hij zo beschermend naar me is. Maar aan de andere kant, ik kan ook voor mezelf opkomen.. Maar dat laat ik niet merken. Nog nooit is iemand, buiten me broers, zo beschermend over mij geweest. ''Okee'' zei ik overtuigend maar toch wat verward. Ik tik hem snel aan en fluister nog iets snel in zijn oor: ''Ik ga richting Hagrids hut, daar is het wel veilig. Als Zed je met rust laat ben ik daar te vinden''. Ik kijk heb aarzelend maar glimlachend aan. Snel geef ik hem een kus op zijn wang en loop ik richting de hut van Hagrid. Hopelijk waait dit van Zed en Severide over.. denk ik in mezelf.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Charlotte Halliwell
District I Allegiance

Aantal berichten : 43

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 5:25 pm

ik ging verder en op en of ander manier kreeg ik het gezicht van Zed niet uit mijn hoofd.
ik schudde even en ging naar mijn kamer
ik ging op bed zitten en keek naar buiten'. er waren sterren te zien, iets wat me altijd rustig maakte.
ik dacht na en moest denken aan thuis. even verliet een traan over mijn wang.
ik veegde hem snel weg, wou dat niemand het zag dat ik huilde.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gwynaeth Cadwallader

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 5:56 pm

Veel te laat. Ik had al aanwezig moeten zijn 12 uur geleden! En dat alleen omdat mijn broer een grap uit wilde halen met zijn draak. Officieel was het illegaal om draken te houden, maar in Wales zijn er altijd al meer wilde draken geweest dan in de rest van Engeland. De enigste manier om veilig te blijven van deze wezens, was om ze enigszins te temmen. En mijn broer was één van de belangrijkste drakentemmers in onze regio. Illegaal moet ik wel toevoegen. Onze vader mocht er ook niets van weten. Hij mocht dan wel Eurig Cadwallader zijn, de beroemde Seeker van het Welshe Quidditch Team, maar hij stond niet boven de wet. Wanneer ze erachter kwamen dat mijn broer draken ving en ze stiekem temde in het bos achter ons, zou niet alleen mijn broer er slecht vanaf komen. Jaren geleden had ik mijn broer geholpen met zijn draken. Het beste vond ik om te vliegen. Als kinderen van een Seeker had je het vliegen in je bloed. Samen bonden mijn broer en ik ze dan in de teugels en klommen we er samen op. Het laatste jaar dat ik in Hogwarts zat, was er een groot ongeluk. Mijn broer Colin en ik zaten samen op een draak toen we met de Kerst naar huis kwamen. We kwamen in een storm. De draak was niet goed genoeg getraind door Colin dat hij goed naar mijn aanwijzingen luisterde, en hij schrok weg. Ik gleed van de draak af en nam Colin met me mee. We waren ver van huis en ookal waren we heelhuids terug op aarde gekomen door Colin, moesten we uren lopen totdat we weer thuis waren. Ik mocht nog niet verschijnselen, in tegenstelling tot Colin en uiteindelijk waren we pas diep in de nacht thuis. Onze ouders wisten toentertijd dat we wel draken bereden, maar toen we niet op tijd thuiskwamen en het noodweer ons huis had bereikt, hadden ze het ministerie gewaarschuwd. Mijn vader ha het zo voor elkaar gekregen dat hij slechts een boete hoefde te betalen en dat mijn broer en ik niet een straf zouden krijgen.
We hebben plechtig moeten beloven dat we nooit meer ons met draken zouden bemoeien.
We hadden ons geprobeerd eraan te houden. Ik reed het nog zo af en toe, maar voor mijn studie was ik bijna alleen nog maar in London, en nauwelijks meer thuis. Uiteindelijk was alleen Colin nog actief met draken. En hij vond het wel grappig om mijn eerste stagedag meteen te verpesten door een stomme grap van hem.
Ik rende de gangen door naar de grote hal. Juist toen ik bij de ingang kwam botste ik tegen een lange, blonde jongen op. Ik riep een verontschuldiging over mijn schouder en liep snel naar de hoofdtafel. Er waren nauwelijks leerlingen meer in de zaal, maar hoofdmeester Dumbledore en professor McGonagall, mijn stagebegeleider, en professor Snape zaten nog aan de tafel. Nadat Dumbledore me uitbundig had begroet en welkom geheten, en Snape me een stevige hand gaf, trokken McGonagall en ik ons terug tot haar vertrekken om de les van de volgende dag te bespreken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 6:06 pm

Voor een moment lang keken we elkaar alleen maar aan. De bezorgdheid stond in zijn ogen, waarschijnlijk omdat hij bang was dat ik dat klein Wezeltje van hem iets aan zou doen. En ik kan het hem niet kwalijk nemen, ik voelde de dreiging in mijn ogen branden. Mijn handen die zich tot twee stevige vuisten vormden in mijn broekzakken.
"Severide, heeft het niet lang genoeg geduurd?"
Het leek of hij had zijn tong afgebeten. Geen woord kwam er uit hem maar zijn ogen vormden zich tot kleine spleetjes.
"Je bent toch niet nog steeds kwaad? Dat tien minuten pleziertje is al zo lang geleden. Ik kan het opnieuw doen, dan heb je op zijn minst nog een reden."
Ik ben verbaasd over hoe mijn stem nog steeds rustig klinkt, terwijl de woede in me heter en heter aan het worden is.
Ooit had hij misschien veel lef gehad maar het lijkt of het is met de tijd mee uitgedoofd.
Net zoals onze vriendschap.
"Bedenk je. Dat kleine meisje daar in de hut van Hagrid-"
Ik had nog niet kunnen zeggen wat ik werkelijk wou of ik voel hoe de lucht even uit mijn longen verdwijnd. Ml
Met een harde klap was ik op mijn rug in het gras terecht gekomen. Ik had slim moeten zijn en dit zien aankomen. Maar hij was sneller dan ik dacht en ik kon net op tijd onder hem weg rollen. Zijn vuist raakt nu de ondergrond waar ik zo net nog met mijn hoofd had geleden.
Als hij opnieuw naar me toe komt steek ik mijn voet klem achter zijn scheenbeen. Met een klap die al even lelijk is als de mijn komt ook hij nu op het grasveld terecht en ik grijp in dit moment mijn kans recht te staan.
"Doe normaal, wolfswater."
Grom ik kwaad.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 6:39 pm

Ik trok mezelf recht van de grond waar Zed me zo pas op liet vallen. Met een woeste blik keek ik Zed aan, die geschrokken leek door mijn actie. Al snel trok hij zijn gezicht in de plooi en werd vervangen door arrogantie. Zijn arrogantie...
"Jij moest met je poten van mijn zusje blijven! Wij waren vrienden en dan doe je me dit aan?" Ik probeerde mezelf te beheersen maar de woede steeg naar mijn hoofd. Woest haalde ik adem terwijl ik mijn handen tot vuisten baalde. "Jij bent een vuile rat! Jij hebt alles al wat je wilt! Ik bedoel..." Ik zoog mijn longen vol toen de herinneringen mijn geheugen doordrongen. Mijn zus, Camilli lachend in de armen van Zed, terwijl ze me uitlachte om mijn woede. "Wij waren perfect, man. Maar van zodra mijn zusje zei dat ze wegging van ons thuis... Voor jou... wat voor vriend ben je dan? Jij hoorde haar tegen te houden. Ze was nog jong!"
Met de rug van mijn handpalm wreef ik mijn lippen droog. Mijn borstkas ging hevig op en neer terwijl ik hem in mijn vizier hield.
"Maar dan kom ik terug en zie ik dat je mijn zus gebruikt hebt als een stuk vuil. Je hebt seks met haar en liet haar vallen alles een baksteen, klootzak! Jij was haar eerste,"
Mijn ogen vulde zich met tranen maar woest beet ik ze weg. "En als je hoopt dat alles wordt zoals vroeger, droom dan maar verder. Mijn zus kan je misschien overhalen met je zoete, niet - gemeende smoesjes, maar mij overhaal je niet meer." Ik verplaatste mezelf met grote passen naar hem toe en wees hem met mijn wijsvinger naar hem. "En laat Ginny met gerust, begrepen?"
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severus Snape
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 6:44 pm

Severus was net klaar met het voorbereiden van de lessen en keek op de klok. Lucius zou ieder moment arriveren. Hij besloot dat hij maar het beste hem tegemoet kon lopen. Lucius was een oude vriend van Severus en bijna één van de weinige personen waarmee Sneep het niet erg vond om in één ruimte te moeten zijn en dat was vrij zeldzaam. Met een kille blik liep hij door de gangen, meerderen leerlingen keken hem opzettelijk niet aan. Bang dat ze anders ergens voor strafwerk kregen. "Ah Lucius."Zei Severus haast vriendelijk tegen hem. "Wat brengt jou hier?"
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 6:54 pm

Een donderdslag klinkt aan de nachtelijke hemel. Net of het weer en de lucht onze woede leek te proeven. Ik had verwacht dat het meteen zou werken. Dat hij meteen zou smachten. De momenten bij hem naar boven zouden komen zoals het af en toe bij mij gebeurde. Maar ik was mis.
Een tweede donderslag. Alleen dit keer harder. En het leek dit maal afgestemd op zijn woede.
"Weet je wolfswater."
Ik neem een dreigende stap in zijn richting.
Hij blijft staan.
Onze neuzen die elkaar bijna raken. Je zou haast denken dat we elk moment konden gaan zoenen maar een onzichtbaar bol van vuur zweeft tussen ons in.
"Je ogen kunnen niet overal zijn. Je kan met haar bezig zijn."
Mijn vinger steekt zich uit in de richting van Hagrid's hut. Ik moest me niet omdraaien om de starende ogen van haar door het raam te zien.
"Maar dan weet je niet waar je zus mee bezig is."
Ik deed een stap naar achteren. Dit werd me ondertussen een beetje te close.
"Waag het niet."
De woorden kwamen er sissend uit. Hij zat nu in gevecht met zich zelf en ik kon er alleen maar van genieten.
"Er zijn zat meiden."
Mijn mondhoeken krullen zich kwaadaardig omhoog.
"Maar daar geef je niet om."
Mijn dreiging moest nu wel duidelijk zijn. Maar mij haten? Het kan niet erger dan het de afgelopen tijd is geweest en voor nu leek het me wel even genoeg.
"Ik zie je tijdens de wedstrijd?"
Mijn gezicht stond nog steeds in die zelfde voldane grijns. En zolang ik wist dat ik de macht had op deze manier zal hij ook niet meer verdwijnen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucius Malfoy
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 7:11 pm

Ik had net een paar leerlingen een doodse blik gegeven, toen een klein meisje met zwart krullend haar tegen me aan was gelopen. Ze liepen giechelend te roddelen over een paar jongens. Alsof ze wisten waar ze het over hadden. Ik schatte ze op een jaar of 15 a 16. Net uit de luiers dus. Ze wisten niet wat het leven voor ze had uitgelegd. Misschien trouwde ze wel met een man die zijn hele leven niets gepresteerd had of met een man die elke dag dronken thuis kwam. Ik wenste ze veel succes.

Ik zag hoe een zwarte gedaante met zwart vettig haar op me af gelopen. Verscheidene leerlingen maakte plaats in de drukke gangen. Ze wilde dat hun minst favoriete leraar zo snel mogelijk langs hun was gelopen. Het was geen geheim dat alle leerlingen op Hogwarts een hekel aan deze man hadden. Zelfs vroeger was deze man een briljant tovenaar. Er was niemand anders die zo goed was in het maken van potions dat hij zichzelf the halfblood prince noemde. Zelfs ik had hem de afgelopen jaren meerdere keren om hulp gevraagd. Maar nu stonden er hele andere zaken op het programma. Er moesten plannen gemaakt worden en dit kon met niemand anders dan Severus Snape. Ondanks dat hij geen sociaal persoon was wist hij wat er gebeurde in de tovenaarswereld. Net zoals mij had hij geheime bronnen of zorgde hij voor de noodzakelijke informatie via andere wegen. Drie maanden geleden was de laatste keer dat ik een persoonlijke afspraak met hem had gemaakt. Er werden oppervlakkige brieven verstuurd met de familie uilen, maar daar hield het bij op. Narcissa en Bellatrix zaten te azen op de verschillende die werden verstuurd, maar zoals vaker gebeurde liet ik het vrouwelijk geslacht zich er niet mee bemoeien. Zoals in de piratentijd gaven vrouwen op hun schepen ongeluk. Er is in deze tijd van de eeuw niets veranderd. Vrouwen gaven nog steeds ongeluk. Dit waren zaken voor mannen en niet voor het andere geslacht. Ik was benieuwd naar de plannen van mijn oude vriend.
'Snape,' zei ik vriendelijk terug. 'Laten we ergens heen gaan waar er minder kleine oortjes zijn.'

District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 7:32 pm

"Ik kan alleen niet beloven dat één van mijn dochters niet komt binnen wandelen."Zei Sneep toen ijzig, aan zijn stem te horen was hij daar duidelijk niet blij mee. "Ik krijg het er niet bij hun in."Zei hij toen. Iets wat hem mateloos irriteerde aan de twee meisjes. Severus zag niet echt in dat zijn dochters eigenlijk best goed luisterde naar hem, maar zag alleen wat ze fout deden. Samen met Lucius liep hij richting zijn kantoor. Daar aangekomen stak hij wat kaarsen en de haard aan, iets wat hij normaal nooit deed hooguit als zijn dochters het koud hadden of als hij belangrijk bezoek had. "Wil je een vuurwhisky?"Vroeg Sneep toen aan Lucius en wees naar de veel te dure fles whisky op het kastje achter zijn bureau. Sneep deed niet aan goedkope whisky. Hij bood Lucius de beste stoel aan die er in de kamer stond en hoopte vurig dat Ariana en Luthien hem eens niet lastig zouden vallen, soms kon hij niet wachten tot de twee getrouwd en uit huis waren. Sneep vond het jammer dat hij niet rijk was en ze dochters niet gewoon kon uitloven zodat hij ervan af was. "Dus Lucius hoe kan ik je helpen?"Vroeg Severus toen, hij had een bezwering op de deur gedaan waardoor niemand kon afluisteren en alleen docenten of zijn dochters nog binnen konden komen, hij wilde niet gestoord worden door de twee meisjes maar als er echt wat mis was moest hij wel bereikbaar voor ze zijn.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 7:47 pm

Mijn handen jeukte om de arrogantie van zijn gezicht te kloppen. Ik wist wat hij precies wou en wat zijn doel was. Mij kapot krijgen zodat ik met hangende pootjes naar hem toe zou komen. Kleineren zodat ik hopeloos was en vooral de mensen gebruiken als wraakmiddel. Hij kende mijn zwaktes en meer had hij niet nodig.
Ik kon mijn toekomst nu, midden in een veld en in één handgebaar voorspelen. Ik was verwikkeld geraakt in een onvoorspelbare oorlog, dat ofwel een winaar van me maakte of in het ergste geval, verliezer.
"Ik ben niet jou, Broeder. Wat dat was hoe we elkaar noemde he? Broeders?" Spontaan verscheen er een grijns op mijn mond bij de gedachten hoe we de eed van bloedbroeders deden. Ik kon de naald nog steeds in mijn vinger voelen prikken en de druppels bloed op het papier zien vallen.
"Het doet me nog altijd pijn dat je hier nu voor me staat als vijand en niet als vriend. Maar jou tijd van wraak is voorbij. Ik zal mijn vrienden en familie beschermen, met alles wat ik heb. Ik kan verliezen, maar dan ben ik blij dat ik gevochten heb. Alleen onthoud één ding, zed." Ik spuugde zijn naam uit en rechtte mijn lichaam. "Winnen kan ik ook. Tot op de wedstrijd" Ik kneep mijn ogen samen. "Broeder."
En dat was het punt om me eindelijk los te rukken van hem, me om te draaien en met Zed achter me latend.
In de verte, achter het raam, zag ik Ginny ons angstig aankijken. Dat ze alles gezien had was als een messteek in mijn hart. Ik moest beslissingen maken, net als toen. En ik weet nu al, dat het me niet zal bevallen. Kort stak ik mijn hand naar Ginny uit en liep met sloffende passen vooruit.

Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 8:01 pm

Severide Wolfswater schreef:
Mijn handen jeukte om de arrogantie van zijn gezicht te kloppen. Ik wist wat hij precies wou en wat zijn doel was. Mij kapot krijgen zodat ik met hangende pootjes naar hem toe zou komen. Kleineren zodat ik hopeloos was en vooral de mensen gebruiken als wraakmiddel. Hij kende mijn zwaktes en meer had hij niet nodig.
Ik kon mijn toekomst nu, midden in een veld en in één handgebaar voorspelen. Ik was verwikkeld geraakt in een onvoorspelbare oorlog, dat ofwel een winaar van me maakte of in het ergste geval, verliezer.
"Ik ben niet jou, Broeder. Wat dat was hoe we elkaar noemde he? Broeders?" Spontaan verscheen er een grijns op mijn mond bij de gedachten hoe we de eed van bloedbroeders deden. Ik kon de naald nog steeds in mijn vinger voelen prikken en de druppels bloed op het papier zien vallen.
"Het doet me nog altijd pijn dat je hier nu voor me staat als vijand en niet als vriend. Maar jou tijd van wraak is voorbij. Ik zal mijn vrienden en familie beschermen, met alles wat ik heb. Ik kan verliezen, maar dan ben ik blij dat ik gevochten heb. Alleen onthoud één ding, zed." Ik spuugde zijn naam uit en rechtte mijn lichaam. "Winnen kan ik ook. Tot op de wedstrijd" Ik kneep mijn ogen samen. "Broeder."
En dat was het punt om me eindelijk los te rukken van hem, me om te draaien en met Zed achter me latend.
In de verte, achter het raam, zag ik Ginny ons angstig aankijken. Dat ze alles gezien had was als een messteek in mijn hart. Ik moest beslissingen maken, net als toen. En ik weet nu al, dat het me niet zal bevallen. Kort stak ik mijn hand naar Ginny uit en liep met sloffende passen vooruit.

Ik zie de jongens daar bekvechtend tegen over elkaar staan. Er waren klappen gevallen, en hoe graag ik ook wilde helpen, ik had dit nooit van Zed gewonnen. Angstig vanuit het huisje van Hagrid kijk ik naar de jongens. Ik hoop dat dit snel over gaat, maar ik ben bang dat we dit nog een tijdje achter ons aan krijgen. Eindelijk, na een lange tijd, zie ik Severide omdraaien en richting de hut kijken. Angstig, maar wel vol moed. Ik weet niet wat er daar zich heeft afgespeeld, en of hij het mij wilt vertellen, maar het ging aardig tekeer. Ik zie hem naar me toe lopen, terwijl Zed achter hem wegloopt richting het gebouw. Rustig maar wel oplettend loop ik Hagrids hut uit. ''Severide, gaat het!? Wat is er allemaal gebeurd?'' Ik kijk hem vragend aan, maar iets zegt me dat hij het niet wilt vertellen en als hij dat wel wilt komt hij vanzelf wel naar mij toe. Ik zie hem sloffen. Snel loop ik naar hem toe en probeer hem ondersteunend te helpen richting het bankje wat bij Hagrids hut staat. ''Hier, ga zitten..'' Langzaam laat ik hem op het bankje zitten. ''Moet ik soms een koelpack halen? of gaat het?'' Ik ben niet snel bezorgd, maar op een of andere manier.. om hem wel.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Luthien Snape
District I Allegiance

Aantal berichten : 30
Populariteit : 2
Leeftijd : 17

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 8:04 pm

Luthien had haar huiswerk af en ruimden dat op in haar tas. Ze overwoog om naar haar vader te gaan, maar was bang dat hij dan weer boos op haar zou worden. Even wist ze niet zo heel erg goed waar ze heen moest of wat ze moest doen. Ze keek naar buiten het was al donker de sterren schenen prachtig aan de hemel. De maan was goed zichtbaar en Luthien hield daarvan. Ze besloot buiten een wandeling te gaan maken, ze vond het jammer dat ze helemaal alleen was nu. Ze had graag wat mensen om haar heen gehad en vond het ook niet leuk hoe haar vader altijd deed. Ze miste haar zus, en haar moeder miste ze super erg. Luthien wou dat haar moeder nog leefde. Ze was een echte Sneep ze liep met een poker face alsof er niets aan de hand was en Luthien zich super goed en 'blij' voelde. Ze zou het niemand laten merken, ze wilde niemand tot last zijn of hiermee vervelen. Het enige wat ze wilde was een paar mensen om lol mee te hebben. Misschien ook een vriendje, maar met gewoon vrienden was ze al blij.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucius Malfoy
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 8:10 pm

Nadat Severus voor me uit was gelopen had ik zijn rug een ijs koude blik gegeven. De dochters van Snape. Twee irritante verschrikkelijk domme meiden. De laatste keer waren ze dom en naïef, maar na een aantal jaar zou hun gedrag onveranderd zijn. Ik wist niet hoe ze het in de lessen ervan af brachten en eigenlijk interesseerde me het weinig. Hun moeder was net zo dom en naïef als deze meiden. Het waren duidelijk de genen van hun moeder die deze schade had aangebracht in de hersenen. De laatste keer dat ik zag was vijf jaar geleden. Severus had hun meegenomen naar de Manson waar ze samen met Draco in onze prachtige tuinen aan het rennen en giechelen waren. Het was overduidelijk dat ze de aandacht van mijn zoon op zich probeerde te vestigen. Narcissa had zich de hele middag over hun ontfermd, terwijl ik en Severus in mijn kantoor een bespreking hadden. Toen waren het nog rustige tijden, maar tijd van onrust trad langzaam door....

Ondertussen had Severus me een stoel en een vuur whiskey aangeboden. Iets dat ik niet afsloeg. Een stevige borrel waar de donkere substantie door ons keel gleed hadden ons altijd goed gedaan. Ik bedankte Severus nog altijd voor het feit dat hij geen goedkope troep dronk. Dit was kwaliteit Whiskey, gebrouwen door de beste brouwer in onze wereld. Ik nam de eerste slok van mijn drankje, toen ik daarna antwoordde.
'Ik wil dat je een drankje voor me brouwt,' zei ik vol overtuiging. Uit de binnenzak van mijn jas haalde ik een klein oud bruin boekje. De kaften waren beschadigd en veel pagina's waren versleten, waardoor veel letters niet meer te lezen waren. Ik bladerde vluchtig naar de goede bladzijde, waarna ik het boekje aan hem gaf. Hij keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan, terwijl hij het boekje aanpakte. Hij las de bladzijde door en keek een paar geschokt. Allebei wisten we nu dat dit een verboden boek in deze wereld. Dit waren boeken uit de oude tijd, die destijds uit alle huizen waren gehaald en in de brand waren gestoken. Misschien was dit het laatste exemplaar die er nog was. Maar dit was wat ik nodig had en ik deed er alles om het in mijn handen te krijgen.

District I Allegiance

Leeftijd : 24

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 8:24 pm

Lucretia Cinderford schreef:
Ariana en ik zijn klaar en lopen samen met Hermelien naar het Quidditchveld. Of Luthien meegaat, laat ik aan haar over. Ze heeft in het gesprek niet heel veel meer gezegd. Hermelien ook niet, maar ze vindt het altijd leuk om mee te gaan. Hermelien houdt niet van vliegen. En eerlijk gezegd, ze is er ook niet goed in.
We zijn nu op het Quidditchveld en Severide en Ginny zijn nergens te bekennen. Er staat wel iemand anders en heel even denk ik dat het Draco Malfoy is, maar dan komen we dichterbij en blijkt het toch iemand anders te zijn. Iemand die me wel vaag bekend voorkomt...
'Hoi,' zeg ik voorzichtig en ik wacht op zijn reactie.

Nou, welkom terug op Hogwarts. Er is al iemand vol tegen me aan gelopen, in mijn eerste kwartier terug hier. Ik had haar niet herkend, maar ik heb dan ook maar een korte glimp van haar gezien. Maakt verder ook niet uit.
Net als ik de trappen van de tribune op wil lopen, spreekt iemand achter me me aan. Ik draai me op en kijk neer op een meisje van een jaar of zestien, zeventien. Haar haren zijn bijna net zo blond als die van mij. Ze kijkt een beetje verlegen, en ik geef haar een glimlach.
"Hallo," zeg ik met een knikje naar haar en haar vriendinnen. "Zijn de lessen al voorbij? Of zijn jullie aan het spijbelen?" Een speelse grijns trekt aan mijn lippen. Spijbelen... hoe vaak ik dat wel niet gedaan heb.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   

Terug naar boven Go down

Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 4 van 11Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» A New School Year ~ Introductie
» Advertentie voor kits!
» Monica High School [RPG]
» Tijd voor de oorlog-trainingen!