Skylark Universe
Welkom op Skylark Universe!
Login of maak een gratis account aan en begeef je in de wereld van fantasie!

Met vriendelijke groet,

Kimberly,
Lotte,
Laura,
Elize,
Melanie & Dagmar

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hallo iedereen! Welkom op het nieuwe forum: Skylark Universe © | Je kunt hier een account aanmaken en met verschillende mensen genieten van het roleplayspel! | Vergeet niet om eerst goed de regels door te lezen! |

Deel | 

Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
AuteurBericht
Luthien Snape
District I Allegiance

Aantal berichten : 30
Populariteit : 2
Leeftijd : 17

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 9:34 pm

"Ben jij ook iemand verloren waar je van hield dan?"vroeg Luthien met een frons aan Charlotte. Normaal sprak ze over dit soort dingen alleen met haar zus. Gezien met haar vader niet te praten viel en ze verder alleen haar zus kende die iets soort gelijks had mee gemaakt. Luthien vroeg zich af hoe Ariana, de moeder van Luthien had ervaren. Luthien wist nog wel dat haar moeder haar ook altijd als een dochter behandelde, maar misschien had Ariana het heel anders ervaren. wist zij veel. "Oh gezellig! Dan zitten we in ieder geval samen in de klas! San Diego lijkt me echt onwijs leuk! Daar zou ik echt eens heen willen!"zei ze toen gemeend.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Charlotte Halliwell
District I Allegiance

Aantal berichten : 43
Populariteit : 0

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 5:03 am

ik knikte. "ook mijn moeder" zei ik zacht zodat zij het alleen hoorde
opeens zag ik weer voor me hoe ze haar hadden gedood en het was verschrikkelijk.
ik werd weer terug in de realiteit gezogen toen ze iets zei
ik moest glimlachen. "zeker gezellig en als je wilt kunnen we wel samen in de vakantie San Diego onveilig maken. lijkt me zo leuk. weet ook erg leuke plekjes" zei ik met een grotere glimlach
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Luthien Snape
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 10:57 am

"Dat zou ontzettend leuk zijn, ik denk alleen niet dat mijn vader dat goed vind. We mogen al amper het huis uit als het vakantie is. Hij is nogal paranoide geloof ik."zei Luthien droogjes, ze kon moeilijk zeggen dat het te maken had met dat haar vader een dooddoener was en dat ze daarom niet zomaar naar buiten mochten, maar aan de andere kant San Diego was ver weg van al het gezeik, in Amerika zaten er vrij weinig. "ik zal is kijken hoe die reageert als ik het aan hem vraag."Zei ze toen met een glimlach.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Charlotte Halliwell
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 12:21 pm

Ik glimlachte terug. "Ja nu duimen dat het mag.
Ik wordt soms wel bang van hem. Hij kijkt altijd zo streng" zei ik eerlijk. Ik Ik wist natuurlijk niet wat er in hem omging maar soms mocht hij wat vriendelijker vriendelijker kijken. Zijn dochters leken totaal niet op hem en dat was wel fijn.
"Lukt het met huiswerk"
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

Aantal berichten : 33
Populariteit : 25

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:01 pm

Even liet ik me mee voeren in de zoen. Haar koude en natte lippen tegen mijn warme. Het nam me even mee weg van alles en net wanneer ik van plan was mijn armen rond Camille heen te slaan dringt het tot me door wat ik aan het doen ben. Hoe heb ik me zo ver kunnen laten komen? Hoe is het haar gelukt een deur te maken in de muur die ik rond me heb? In mijn gedachten neem ik haar de sleutel af, smijt die deur dicht en doe hem voor eeuwig opslot met de sleutel veilig aan mijn kant. Maar in werkelijkheid duw ik haar van me af en kijk in haar betraande gezicht. Nu is het moment gekomen om weer mezelf te zijn, als ik al weet wie dat is.
"Veeg die tranen weg en verman jezelf, oké? Je wilt toch niet dat iemand je ziet terwijl je in een rivier van tranen staat?"
Ik ben verbaasd over mezelf hoe het lukt mijn stem zo kil te laten klinken. Maar ik zou haar nooit de gelegenheid geven nog naar binnen te kunnen komen. Mijn woorden lijken hun kracht wel te hebben. Haar tranen drogen meteen alsof haar huid in brand staat. Haar ogen veranderen van uitdrukking.
Ijzig.
Net zoals altijd. En ze is weer haar eigen of toch in ieder geval de Camille die ik ter loop van jaren heb weten te creëren.
"Je bent een eikel, Zed Skylar."
Ik grijns door haar harde woorden die ik zo gewoon van haar ben maar me helemaal niets doen.
"Dat had je eerder kunnen bedenken. Had je, je lieftallig broertje nog."
Ik draai mijn aandacht van haar weg en loop richting the great hall. Na alles had ik vreselijke honger gekregen.
En ze zou me wel volgen.
Dat deed ze altijd.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

Aantal berichten : 38
Populariteit : 165
Leeftijd : 20

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:05 pm

OCC: We komen terug hier posten zodat we een nieuw verhaallijn kunnen opbouwen met de mensen die hier spelen.
IC:

Duisternis... overal waar ik keek was de duisternis rond me heen aan het cirkelen. De nacht was nog nooit zo donker geweest en in geen jaren had ik zo verlangd naar het licht. Het licht dat mijn ogen deden prikken of het licht dat gewoon een rol in de duisternis kon spelen. Ach, wat haatte ik het om hier nu zo te leven. Opgesloten in de nacht, was net alsof ik opgesloten zat in de hel.
Plots... uit het niets voelde ik hoe een plas water over me heen werd gegoten.
Bruusk hapte ik naar adem en de pijn van mijn neus was meteen aanwezig. Het felle licht kwam als een explosie in mijn gezichtsveld, alleen kon ik van de dingen rond mijn omgeving niet zien. Het waren allemaal schimmen in de kamer, besproeid en overspoeld met...met..licht.
Een kleine, koude hand lag tegen mijn borstkas. Waar het precies van dan kwam wist ik niet maar ik voelde wel de aanwezigheid van een persoon. Ik wou rond me heen kijken maar die verdomde ogen wouden maar niet meewerken.
Nee! Nee! Nog heel even! smeekte ik tegen de duisternis die uit zijn hoek dreef. Nee!
Langzaam nam de duisternis me opnieuw mee naar zijn diepte, waar alles donker en kil was. Ergens waar ik helemaal niet wil zijn...

Een zachte gefluister was hoorbaar in de kamer wanneer ik stilaan ontwaakte. Langzaam knipperde ik met mijn ogen om ze te laten wennen aan het licht. In de omgeving, waar ik nog niet volledig aan uit was, rook naar een versterkte geur van schoonmaak middelen. Dezelfde geuren die je wel vaker tegen kwam in ziekenhuizen of bij de huisdokter.
Mijn zicht kreeg van een witte vlek, enkele randen te zien van meubilair die in de kamer stond. Een paar seconde later kreeg het meubilair zijn normaal staat van kleur en kon ik zien waar ik was. De ziekenboeg van Hogwarts.
Op het bed iets verderop zat een meisje met blonde haren, starend naar me te kijken met haar grote ronde ogen. Was zij nou een engel? Wacht, was ik de hemel?

Topschrijver
Topschrijver

Aantal berichten : 46

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:10 pm

Na alles wat er gebeurd is was ik richting de Common Room gelopen. Het enige wat ik momenteel deed was voor me uit staren in de open haard. Ik had geen honger. Ik had geen dorst. Ik wou geen aandacht, het enige wat ik wou als alleen gelaten worden. Ook wou ik weten hoe het met Severide ging. Alles in me wilde hem opzoeken in de ziekenboeg. Aan zijn bed gaan zitten en zeggen dat alles goed kwam. Maar nee, alles kwam niet goed... Hij had gezegd dat ik hem moest vergeten, dat ik hem niet toe moest laten in mijn hart. Maar dat was al te laat. Ik besloot om hem toch maar niet te gaan bezoeken, want na het incident.. leek me dat toch geen goed idee.. Hoe graag ik het ook wilde..
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Charlotte Halliwell
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:14 pm

ik keek op toe zed aan kwam lopen en zuchtte even
ik wist niet was ik moest doen. we moesten samen een opdracht doen, maar ergens durfde ik niet en liet het maar voor nu gaan.
ik keek even naar luthien en toe weer naar mijn huiswerk en begon met schrijven.
ik wou gewoon dat ik even alles kon vergeten waar ik aan dacht.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Helena Sullivan

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:20 pm

Ik zag hoeveel moeite het de jongen koste om zijn ogen te openen. Ik wachtte de reactie van de jongen af, toen ik zag dat hij zijn ogen geopend had. Blauwe ogen...
Al een tijd lang had hij niets gezegd en ging uiteindelijk rechtop in zijn bed zitten. Ik schoof nerveus naar het eind van het bed, voordat ik iets tegen hem zei.
'Hoe voel je je?' vroeg ik bijna fluisterend. Ik wist niet of hij door zijn gebroken neus een zware hoofdpijn had opgelopen. Nadat hij niets antwoordde ging ik maar verder. 'Ben je je tong verloren of wil je niet tegen me praten?' Niets. Ik voelde hoe de lichte irritatie door mijn hele lichaam heen trok, als bloed door aderen. 'Niets? Je weet hopelijk toch wel dat ik de persoon ben, die je geholpen heeft met je neus? Geen dank.' Ik stond om kwaad naar de deur te lopen....
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:24 pm

Ik was nog maar amper de zaal binnen of het was duidelijk voelbaar hoe een paar bruine ogen in mijn rug prikte. Voetstappen waren nog niet achter me hoorbaar en de twijfel of Camille me wel zou volgen sloeg toe. Zelfs een klein beetje angst. Ik had haar het meest van de tijd aan mijn zijde gehad. Als ze achter zou blijven ben ik volkomen alleen.
Ik besluit voor dit keer de tafel van Slytherin voorbij te lopen. Hoe dichter ik bij de kant van Gryffindor kwam, hoe harder het begon te stinken. Of dacht ik dat alleen maar?
"Wat moet je van me?"
Met een luide klap plaats ik mijn handen op tafel en leun maar de brunette toe die me had zitten aanstaren. Sinds ik vandaag toch al op de goede weg was mensen naar de ziekenboeg te brengen kan ik er beter mee door gaan. Maar ze kijkt me in tegenstelling alleen maar aan met ogen als een angstig konijn.
"We hebben samen een opdracht."
Brengt ze piepend uit. Nog stiller dan een muis.
"Ik weet niets van een opdracht. Maar dan maak je die maar gewoon en zorg dat we er de hoogste scoren voor krijgen. Ik wil niet zakken door jou."
Waren de laatste woorden die ik tegen haar uit bracht voor ik me weer omdraai en naar mijn eigen afdeling toe loop.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Luthien Snape
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:33 pm

"Zo, die heeft een goed humeur.."zei Luthien droogjes over Zed. Ze was niet bepaalt onder de indruk, een van de engste personen die ze kende was haar vader nota bene dus ja. "Alleen reken er niet teveel op de kans dat het van me vader mag is klein."zei ze vriendelijk tegen Charlotte. "Meestal blijven wij ook op Zweinstein met de kerst gelukkig. Perkamentus is echt super grappig en Anderling ook met die vier ik een stuk liever kerst dan alleen met me vader en zus...over me zus gesproken...waar die in Merlijnsnaam ooit gebleven is vraag ik me ook af."Zei ze toen droogjes.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucretia Cinderford
District I Allegiance

Aantal berichten : 45
Populariteit : 20
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:33 pm

Drama drama drama. Ik heb er een hekel aan. Het liefst zou ik gewoon een zo'n rustig mogelijk, dramaloos leven willen leiden. Helaas gaat dat nou eenmaal niet. En al helemaal niet op Hogwarts, blijkt maar weer.
Ik heb wel te doen met Ginny. Ik durf te wedden dat zij dit evenmin heeft gewild, maar wat weet ik er nou van? Misschien was haar tijd met Severide het wel allemaal waard geweest. Maar ik heb nog nooit iets serieus gehad met iemand, dus ik zou het niet weten. Schrik ik mensen af? Hoe kom ik over? Ben ik niet Hogwarts of Gryffindor waardig? Deze vragen spoken door mijn hoofd, terwijl ik in stilte aan het eten ben in de Great Hall.
Ik zie Zed Skylar naar Charlotte lopen en haar afsnauwen. Wat is er mis met die jongen? Hij is zo gemeen en afstandelijk en gemeen en afstandelijk en... Ik ban hem uit mijn gedachten, ik hoor me niet bezig te houden met die klootzak.
Verder niemand die ik ken is er. Ginny zal ik met rust laten. Ariana mag niet bezocht worden in de ziekenboeg. Wie houd ik dan nog over? Ik heb er nooit over nagedacht. Ik sta mezelf niet toe om te veel na te denken over dingen waar ik niet zo veel aan kan doen...
Ik schuif mijn bord weg, walgend van mezelf. Hoe kan ik hier zitten tobben in zelfmedelijden als mijn gedachten bij anderen zouden moeten zijn? Bij mijn moeder, die met haar vier kinderen in geldproblemen zit en moeite heeft met zichzelf aan te passen aan de tovenaarswereld, of aan Ariana die het voor het hele team op nam, of Ginny, mijn beste vriendin die het moeilijk heeft...
Deze dag was rampzalig en ellendig. Ik kan niet wachten totdat het morgen is. Een nieuwe dag, een nieuw begin... toch?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Charlotte Halliwell
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:41 pm

Luthien Snape schreef:
"Zo, die heeft een goed humeur.."zei Luthien droogjes over Zed. Ze was niet bepaalt onder de indruk, een van de engste personen die ze kende was haar vader nota bene dus ja. "Alleen reken er niet teveel op de kans dat het van me vader mag is klein."zei ze vriendelijk tegen Charlotte. "Meestal blijven wij ook op Zweinstein met de kerst gelukkig. Perkamentus is echt super grappig en Anderling ook met die vier ik een stuk liever kerst dan alleen met me vader en zus...over me zus gesproken...waar die in Merlijnsnaam ooit gebleven is vraag ik me ook af."Zei ze toen droogjes.

"joepie, meer werk te doen weet je, a;s het niet mag van je vader, blijf ik ook hier met kerst. ben liever niet alleen thuis waar bijna niemand is en samen is het waarschijnljk veel meer gezelliger.
heb Perkamentus wel eens ontmoet en hij is zeker aardig. dankzij hem kon ik ook hier terecht en Anderling vangt me zo goed mogelijk op als ze kan" zei ik
toen ze iets over haar zus zei keek ik om of ik haar zag.
"geen idee, misschien try outs?"
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Luthien Snape
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:46 pm

"Wel lange try outs."lachte ze droogjes. "twee dagen ofsow."zei ze. Ze grinkte even. "Zweinstein is prachtig met de kerst, de kerstbomen hier en alles is prachtig."Zei ze toen vrolijk. Ze zuchtte eventjes en miste haar familie vreselijk. Ze dacht terug aan vroeger. "Heb jij veder geen familie dan?"Vroeg ze toen Charlotte het had over alleen thuis zijn met de kerst. "Perkamentus is geweldig, zelfs mijn vader heeft respect voor hem en duld het niet als er ook maar één iemand een slecht woord over hem spreekt. Dat is vrij zeldzaam."

Off: jongens/meisjes ik ben even de tijd kwijt is het nu avond, middag ochtend of wat is het in de rpg?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

Aantal berichten : 46

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:47 pm

OOC: Avond als het goed is
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:51 pm

OCC: Laten we het inderdaad op de avond houden.

District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:52 pm

Off: Is goed, bedankt ^^!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Charlotte Halliwell
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 6:52 pm

Luthien Snape schreef:
"Wel lange try outs."lachte ze droogjes. "twee dagen ofsow."zei ze. Ze grinkte even. "Zweinstein is prachtig met de kerst, de kerstbomen hier en alles is prachtig."Zei ze toen vrolijk. Ze zuchtte eventjes en miste haar familie vreselijk. Ze dacht terug aan vroeger. "Heb jij veder geen familie dan?"Vroeg ze toen Charlotte het had over alleen thuis zijn met de kerst. "Perkamentus is geweldig, zelfs mijn vader heeft respect voor hem en duld het niet als er ook maar één iemand een slecht woord over hem spreekt. Dat is vrij zeldzaam."

Off: jongens/meisjes ik ben even de tijd kwijt is het nu avond, middag ochtend of wat is het in de rpg?

"dan moet ik dat zeker zien" zei ik met een lach
toen ze over mijn familie begon werd ik even stil.
ze moest even aan ze denken.
"heb ik wel, maar iedereen is weg of heeft geen tijd" bekende ik
ik had het niet vaak over mijn familie want dat deed oijn
ze lieten me een beetje links liggen of schinken me geen aandacht.
dat deden ze eigenlijk vanaf dat mijn moeder en vader allebei dood waren.
ik leek verschrikkelijk op hun allebei en dat deed ze waarschijnlijk veel pijn.
"ja, ik hou daar wel van bij hem, hij dwingt het af op een goede manier" zei ik
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 9:11 pm

Het engelen meisje dat op het bad zat, had ondertussen een gedaante en gezicht gekregen. Haar grote, rond ogen keken me liefelijk aan terwijl ze enthousiast haar wenkbrauwen opentrok.
"Hoe voel je je?" vroeg ze bijna fluisterend. Ik duwde mezelf recht in het bed van de ziekenboeg. Mijn gezicht vertrok in een pijnlijke uitdrukking wanneer mijn gebroken neus zijn aanwezigheid aankondigde. Plots zag ik hoe een wit verbrand op mijn neus was geplakt. Geïrriteerd draaide ik met mijn ogen. Ik voelde mezelf al door de grond zakken van schaamte als ik The Great Hall binnen stapte met een halve maandverband op mijn gezicht. Het vroeg gewoon om ermee uitgelachen te worden.
"Ben je je tong verloren of wil je niet tegen me praten?" zei het engelen meisje nog steeds zittend op het bed. Haar enthousiasme was ondertussen al verdwenen en vervangen door irritaties.
"Niets? Je weet hopelijk toch wel dat ik de persoon ben, die je geholpen heeft met je neus? Geen dank." Ik zuchtte toen het meisje kwaad opstond en door de deuropening verdween. De drang naar gezelschap was er op dit moment gewoon niet. Ik verlangde om alleen te zijn, verwerken wat er de afgelopen dagen allemaal gebeurd was. Niemand kon toch van me verlangen dat ik zomaar dolgelukkig in de gangen rondhuppel terwijl ik mijn beste vriend en zus tot vijand had gemaakt en een meisje zo hard gekwets had dat ze me wellicht haatte.

District I Allegiance

Aantal berichten : 13

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 10:26 pm

Ik loop met mijn handem vol boeken naar de common room. Het voelde goed om weer in de bieb te komen en al die boeken te zien. Het had me dan ook wel even gekost voor ik wist welke boeken ik nou mee wilde nemen. Nu nogbeslissen welke eerst te lezen.
In de common room aan gekomen vond ik het verdacht stil en ik zocht naar bekende gezichten in de zaal. Op dit moment zag ik alleen ginny en ik liep naar haar toe. 'heey, waar is iedereen?' vroeg ik haar verbaasd. 'gingen de try outs een beetje goed?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Camille Wolfswater

Aantal berichten : 12
Populariteit : 5

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 11:01 pm

Gefluister, maar zodanig dat het hoorbaar was, kwam me tegemoet toen ik achter Zed de zaal inliep. Hij had me laten staan, net toen ik hem kwetsbaar gemaakt had. Nam ik het hem kwalijk? Ja. Maar het was wel iets typisch Zed. Hij had een muur gebouwd om hem heen en niemand kon die muur kapot breken, hoewel ik net wel dicht in de buurt was.
'Ga weg,' snauwde ik tegen een klein eerstejaartje dat de plek waar Zed en ik wilden gaan zitten bezet hield.
Het wezen rotte op. In een snel tempo. Het deed me goed, dat ik zo angstaanjagend was. Ik ging zitten en dacht na. De zoen met Zed. Het was onbeschrijfelijk. De vonkjes die een lange tijd weggebleven waren, kwam terug. Alsof ik wilde dat het weer wat wordt. Alsof die ene nacht vergeten kon worden. Ik zuchtte.
'Hoe lang denk je dat je hier kunt zitten zonder dat er een leraar op je afkomt?'
'Nog zo'n tien, negen, acht -'
Hij keek naar de oppertafel. Een leraar kwam op ons afgelopen.
'Skylar, meekomen,' zei McGonagall woedend. 'Twee Gryffindors op de ziekenzaal door jouw toedoen!'
'Het is weer mijn schuld!' riep Zed woedend.
Ik keek hem aan en maakte een gebaar dat hij zich rustig moest houden. Niet dat ik dat zelf deed als ik een preek kreeg, maar voor nu was dat voor Zed beter. Zed werd meegenomen door McGonagall en ik bleef alleen achter.
'Heb ik wat van je aan?' bitste ik tegen een meisje dat me aanstaarde.
Ik duwde haar hoofd in het bord met salade dat voor haar lag en sprong op de tafel, gooide wat voedsel van de tafel af en sprong er weer vanaf.
Helaas zag Lupin wat ik had gedaan. Gelukkig reageerde hij minder woedend dan McGonagall op Zed gereageerd had en ik werd vriendelijk verzocht met hem mee te komen. We liepen een eindje the Great Hall uit en ik bleef staan toen hij dat ook deed. Ik had niet veel met Lupin. Hij was altijd voor de Gryffindors en ik haatte die lui.
'Wat zullen we er eens van zeggen?' vroeg Lupin kalm. 'Ik denk dat ik jouw huiswerk nog drie keer zo lang verwacht morgen en dat je nu je excuses gaat aanbieden aan het meisje.'
Ik trok mijn wenkbrauw op.
'Nee.'
'Nee?' vroeg Lupin en zijn toon werd iets strenger. 'En wat is de reden? We kunnen ook direct naar Albus gaan.'
'Ik ga mijn excuses echt niet aanbieden, Lupin,' zei ik fel. 'Laat me met rust als ik toch dat strafwerk moet gaan maken.'
Ik rolde met mijn ogen en liep weg van die man. Dat werd dan maar mijn vrije avond in de mediatheek besteden. Ik was nog niet begonnen aan het huiswerk, dus het strafwerk werd extra veel. Waarom had ik dit gedaan? Was het een impuls? Was dat meisje de druppel die de emmer deed overlopen voor me? Ik wist het niet.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   do nov 05, 2015 11:26 pm

Of McGonagall me hard heeft aangepakt? Misschien wel. De eerst komende Zaterdag kon ik nu wel vergeten. In plaats van uitslapen en gewoon wat rustig op mezelf zijn na hectische dagen werd me nu een hoop strafwerk opgedragen. Klassenoudste of niet, dit had ze niet door de vingers kunnen zien en diep vanbinnen wist ik ook wel dat ik er nog goed van af kwam. Het had een hoop erger kunnen zijn. Zoals een schorsing. Tijdelijk of definitief. En dan zou ik de enige soort van vriendschapsband die ik nog had verliezen, Camille.
Ik had een lange tijd zitten ijsberen door de gang van de ziekenboeg. Ik wou een poging doen met het bij houden van de minuten maar na 104 seconden was ik de tel kwijt geraakt. Ik had met mijn handen in mijn haar heen en weer zitten lopen om me vervolgens even tegen de muur omlaag te laten zakken en het dan weer opnieuw te doen. Ik stond op het punt me om te draaien, naar de common room te gaan want al bij al was het laat maar het was dat kleine stemmetje in mijn hoofd geweest.
Dat klein stemmetje dat me zo had kunnen overhalen dat ik rechtsomkeer heb gemaakt en de ziekenboeg binnen ging.
"Sev jongen."
Hij sliep, gelukkig en misschien kon ik wel een paar minuten gezelschap stelen van een slapende ex-beste vriend. Ik probeer zo weinig mogelijk lawaai te maken wanneer ik me op de stoel zet naast het bed.
Niemand mag dit weten.
Voor een tijdlang blijf ik stil en weer mislukt het me om de minuten bij te houden. Al was ik dit keer maar tot de tachtig geraakt.
"Hoe zijn we hier terecht gekomen, hé?"
Ik voel me stom, belachelijk. Hij ging niet antwoorden en daardoor leek het ook alleen maar of ik net tegen mezelf leek te praten. Zijn neus was wel al verzorgd zag ik, maar er hangt nog dat klein beetje opgedroogd bloed van wat mijn vuisten hebben aangericht. En we lijken wel in een cirkel te leven die niet stopt. Ik sloeg hem door zijn woorden, hij sprak die uit door mijn daden en zo gaat het al een langere tijd tussen ons. De broedersband die we hadden was verbroken en leek wel niet meer gemaakt te kunnen worden.
Ik slik.
Een slik gevolgd door een diepe zucht. Ik zou hier kunnen blijven. Wachten tot hij wakker wordt. Het proberen goed te maken.
"Je hebt altijd al een grote mond gehad en wist nooit wanneer te zwijgen. Weet je nog die keer-"
Ik betrap mezelf op een glimlach. Of eerder, ik trakteer mezelf er op. Iets wat ik lang niet meer had gedaan.
Ik stop met praten.
Dit is gewoon te belachelijk voor woorden en ik kan nu beter gaan voor ik word betrapt of erger, voor hij wakker wordt.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   vr nov 06, 2015 12:15 am

Ontspannend sloeg ik mijn armen achter mijn hoofd en leunde achterover tot ik de shors van de boom tegen me aanvoelde. De zon gaf de perfecte hitte af en het zachte, warme briesje danste met het gras. Het was zo lang geleden dat ik zonder onrust even kon genieten van de gewone dingen die een mens gelukkig kon maken. In de vakanties deed ik mijn uiterste best om mijn tante te helpen en op school was ik verplicht om te studeren. En buiten dit, ging de strijd om het verlies van zoveel mensen door in mijn hoofd. Een zucht gleed van tussen mijn lippen. Je bent weer bezig, Wolfswater. Wolfswater... ik grinnikte bij de gedachten dat Zed me altijd zo noemde.
Voornamen zijn voor sukkels, Wolfswater. zei hij altijd moedig, gevolgd door een stevig klap op mijn schouder. Maar die tijden waren voorbij.. Alsof een trein ze me de snelheid gewoon mee had genomen en elke mooie herrinering er af had gereden. Eén voor één.
Ik werd uit mijn dagdroom gewekt wanneer ik in de verte twee jongeren, al lachend om elkaars moppen, over het lange grasveld liepen. De ene sloeg een stevige arm rond de andere jongen zijn nek en met zijn kracht liet hij de jongen buigen zodat hij met zijn knokkels wild door zijn haren woelde. Uit het niets, greep de voorovergebogen jongen de arm vast die rond zijn nek lag en zwaaide de jongen over zijn schouder, recht tegen de grond. Even bleef het stil tussen de beide jongeren maar al snel begonnen ze te lachen
"Wolfswater, elke keer flik je het me opnieuw." Lachtte de jongen op de grond. Geschrokken om wat ik hoorde, duwde ik mezelf af op de grond en liep onbewust naar de twee jongens. Ik hield mijn adem in en abrupt kwam ik tot stilstand als ze allebei naar me om draaide. Zo jong en onbezonnen maar genietend van de momenten dat hadden. Ik slikte. Knipperde met mijn ogen.
"Hoe kan dit?" Vroeg ik verbijsterd. De jongen met zijn donker blonde haren en licht blauwe ogen keken me grijnzend aan. Recht voor mijn neus, stond de jongen die ik zijn hele leven lang al kende. Namelijk mezelf.
"Verman je, Wolfswater. Dit is niet je leven. Leer mensen vergeven om wat ze hebben gedaan." Hij knipte één keer zorgvuldig met zijn vingers en verdween in het niets.
In mijn ooghoeken zag ik hoe de gedaante van de jongen die paar seconden geleden op de grond lag, bewegen en mijn hart versnelde. Als dat daarnet ik was ... dan moest dit ...
"Ja Wolfswater, dat klopt inderdaad." De stem van Zed drong mijn gehoor binnen. Ik verbood mezelf om om te kijken want het leek alsof ik bang was om naar hem te kijken. Schrik dat ik maar niet kon plaatsen.
"Hoe zijn we hier terecht gekomen, hé?" Vroeg hij na een korte stilte.
 "Laat me gerust," Mijn tanden knarste op elkaar. Ik wil dit niet. Ik wil niet geconfronteerd worden met tijden die er niet waren. De adrenaline gierde door mijn aderen en zijn aanwezigheid maakte me terug woest. "Ik zei... laat.. mij gerust!" Woest draaide ik me naar hem om, en hij keek me recht. Enkele seconden vlogen voorbij, en daar in de diepte van zijn ogen zag ik wat ik al die tijd niet meer gezien had. Spijt.. maar voor ik me kon terug trekken omsloot hij zijn armen rond me heen. De duisternis omringde ons beide en hij liet zich achter over vallen met mijn in zijn armen.

Ik wachtte op het moment dat ik tegen de grond zou vallen maar toen besefte ik dat ik helemaal niet ging vallen. Mijn lichaam lag doodgewoon in bed... wat..
"Je hebt altijd al een grote mond gehad en wist nooit wanneer te zwijgen. Weet je nog die keer-" Zed... ik verstijfde...
Wat deed hij hier? Wat deed mijn vijand aan mijn bed?
Zed was abrupt gestopt met praten omdat hij moest gezien hebben dat ik wakker was. Dat ik gehoord had wat hij zei, en diep vanbinnen wist ik wat hij wou doen. Rennen. Rennen voor zijn schaamte.
Langzaam trok ik mijn ogen open en nog net kon ik zijn gedaante zien voorbij passeren.
"Waag het niet om te vertrekken." Zed bleef stokstijf staan toen hij mijn stemde hoorde. "Wees voor één keer geen laffaard en kijk mij recht in de ogen aan. Kijk wat je aangericht hebt en besef het dan ook. KIJK MIJ GODVERDOMME AAN, ZED" schreeuwde mijn stem. Mijn ogen werden waterig door de adrenaline terwijl mijn armen, waar ik ondertussen op zat te steunen, begonnen te rillen. "Kijk..me..aan." Seconden tikte voorbij. Ik wachte geduldig af. Ik wachte. En bleef wachte. Draaide hij zich nu om.. of liep hij Door?

District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   vr nov 06, 2015 9:42 am

Ik leek van kop tot teen bevrozen. Niet omdat ik het koud had. Maar de stem van Sev klonk zo ijzig dat dit het zelfde effect op me had.
Laffaard!
Dat is hoe hij me had genoemd. Bij ieder ander had het me vrij weinig kunnen schelen. Maar bij hem... was dat werkelijk hoe hij over me dacht. Door mijn woorden en daden had ik altijd gedacht dat ik alles was behalve een laffaard. Het kost me een paar seconden wanneer ik besef dat ik al die tijd stil had gestaan, aan de grond genageld met mijn adem ingehouden en mijn handen zo stevig gebald dat mijn knokels wit zagen. Mijn hoofd zegt rennen maar het is dat stemmetje dat me eerder hier naar binnen had laten komen me nu overhaald om me om te draaien en Sev aan te kijken, net zoals hij van me verwacht. Het kost me nog een paar seconden langer om de lucht die ik had ingehouden los te laten en mijn longen te vullen met nieuwe.
Adem in, adem uit, adem in en uit.
Het leek wel of ik me aan zo iets normaal moet laten herinneren. Iets dat normaal van zo zelfsprekend is nog nooit zo moeilijk heeft geleken. Ik ontspan mijn hand, strek mijn vingers en het lijkt wel of ik elk botje apart hoor kraken.
En dan draai ik me om.
Sev.
Hij wou dat ik hem aan keek en dat had ik eerder gedaan. Het enige verschil was dat hij toen in een diepe slaap was. De blik in zijn ogen dringt niet alleen door in mijn ogen, maar door mijn hele ziel en voor even ben zijn ik en hij niet meer die zeventienjarige jongens die elkaar niet kunnen uitstaan. Maar die negenjarige jongetjes zonder problemen. Lachend in het gras of in de weer met hout om een volgende mislukte boomhut te maken dat het niet langer kan uit houden dan twee dagen.
Zie je het nu? Zie je nu wat je hebt gedaan?
Zijn woorden lijken tot diep in mijn gedachten door te dringen maar in werkelijkheid zei hij niets. Zijn lippen bleven droog en stevig op elkaar nu we oog in oog stonden, voor het eerst zonder publiek. En voor even denk ik dat dit misschien het perfecte moment is, dat ik nu de muur wel kan laten zakken. Ik zet een stap dichter maar blijf nog op een veilige afstand.
"Ik-"
Ja, ik? Wat nu Wolfswater? De woorden blijven niet steken in mijn keel maar het is een heel blokkade dat ik op dit moment in mijn hoofd heb. De woorden spijt dringen als eerst door de blokkade heen maar stoppen en het enige wat er uit komt is een klein gegrom.
"Ik ben hier nooit geweest."
En ik wou dat ik op dit moment een schim kon zijn. Maar ik ben hier toch werkelijk. Met geest en lichaam sta ik in levende lijven naast zijn bed.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   vr nov 06, 2015 1:09 pm

"Ik ben hier nooit geweest." Zei hij vastberaden zoals altijd. Dit was de Zed die ik kende. Stoer maar als je hem goed kende, toen..., was het iemand die je kon aanbidden op je blote knieën. Hij nam het voor je op, al koste het zijn eigen vel, maar je wist dat je op hem kon rekenen. Ik was nog steeds verbaasd dat hij zich omgedraaid had en me aankeek. Deze keer zag ik geen vijandige blik of het zicht van een vijand, maar deze keer was het gewoon Zed, zonder vuur of woede maar gewoon Zed. Zoals ik hem kende.
"Ik neem mijn woorden terug." zei ik uiteindelijk. "Je bent geen laffaard. Nu je hier toch bent..." Ik onderbrak mijn zin. Langzaam duwde ik mijn lakens van mijn benen en stapte uit het ijzere bed van de ziekenboeg. Die verdomde neus trok opnieuw tegen. "Je hebt me goed geraakt." Ik betrapte mezelf op een glimlach, alsof het leek dat hij me nooit kwaadaardig geslagen had. Hoe kon het zover komen, vroeg ik mezelf steeds opnieuw af. En dan kwamen de schuldgevoelens opstijgen. Nooit mocht ik zijn geheim vertellen maar de woede en frustratie nam alle verstand van me over. Niet meer denken. Alleen maar gefocust op één ding. Wraak...
Het was slechts nog maar een kwestie van zelfmoed om een strijd, die eeuwig kon blijven duren, met de grond gelijk te maken. Het vergoed begraven en nooit meer opgraven. Wat weg is, moet weg blijven.
Ik schrapte mijn keel, worstelen met de woorden waar ik veel belang aan zal hechten. Maar uiteindelijk toch geen betekenis bevatten..
"We zijn verwikkeld geraakt in een bloedoorlog met elkaar. Strijdend om iets nutteloos. Om macht, wraak en voornamelijk om de eer. Maar eigenlijk tonen we aan iedereen hoe slecht en egoïstisch we zijn. Zijn we echt zo, Zed?" Vroeg ik zelfvoldaan. Hij gunde mijn geen blik, nog een antwoord. Het ijzig stilte bleef tussen ons beide hangen. "Ik geef je de kans om nu samen de strijdbijl neer te leggen met als resultaat geen winnaars en geen verliezers? Ik geef u mijn woord als ik zeg dat ik jou en Camille met rust zal laten. Ik geef je de vrijheid om je eigen leven te lijden. Is het met mijn zus of zonder mijn zus," Ik trok mijn schouders op. "Dat beslis je zelf. Het antwoord ligt nu bij jou."

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   

Terug naar boven Go down

Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 8 van 11Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» A New School Year ~ Introductie
» Advertentie voor kits!
» Monica High School [RPG]
» Tijd voor de oorlog-trainingen!
» Het grote school topic