Skylark Universe
Welkom op Skylark Universe!
Login of maak een gratis account aan en begeef je in de wereld van fantasie!

Met vriendelijke groet,

Kimberly,
Lotte,
Laura,
Elize,
Melanie & Dagmar

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hallo iedereen! Welkom op het nieuwe forum: Skylark Universe © | Je kunt hier een account aanmaken en met verschillende mensen genieten van het roleplayspel! | Vergeet niet om eerst goed de regels door te lezen! |

Deel | 

Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende
AuteurBericht
Zed Skylar
District I Allegiance

Aantal berichten : 33
Populariteit : 25

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 11:10 pm

Het was genoeg geweest voor vandaag. Het was ook best al laat en ik verlang naar een aantal uren slaap voor de lessen van start gaan.
Her toppunt was toch ook wel de confrontatie met Severide geweest en ik kon het niet laten om mijn gedachten te laten afdwalen naar welke keus hij zou maken.
Op zijn minst had ik nu al twee spelers. Beiden op eigen initiatief zonder dat ik maar al te veel had moeten doen. Als ze dan ook nog eens voorstelt om zelf de anderen bij elkaar te zoeken krijgt ze daarvoor mijn toestemming. Zo blijft die moeite me ook al gespaard. Als ze dan ook nog eens de trainingen zou kunnen geven is het enige wat ik hoef te doen komen opdagen op de wedstrijden als wachter. Het spelletje winnen en klaar.
Maar of ik ook onze reputatie in haar handen kon laten? Misschien bakt ze er wel helemaal niets van, gaat het team er onder door en eindigen we niet alleen laatst in de ranking maar moeten we ook nog eens de vernedering door Gryffindor ondergaan. En al kan mijn zelfbeeld veel aan, ben ik niet snel klein te krijgen, dan zou dit toch een grote deuk zijn.
Dan word ik nog liever aangevallen door een hippogrief.
De gangen waren best rustig en deze rust deed me goed. Als ik wie dan ook zou tegen komen zou ik voor dit maal de persoon eerder aan de kant duwen in plaats gewoon te negeren. Mijn frustraties over de voorbije vechtpartij zat nog steeds in me gebrand zoals een roofdier zijn prooi vast houd en niet meer laat gaan. Ik zou me er niet zo druk over mogen maken maar toch doe ik het.
"Uit de weg."
Ik moest de kracht van mijn armen nog niet gebruiken. De angstige eerstebjaar, misschien tweede jaar ging meteen aan de kant zodat ik kon passeren de common room in.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

Aantal berichten : 46
Populariteit : 0
Leeftijd : 20

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 11:11 pm

Severide Wolfswater schreef:
Ik nam mijn beschermende handen van de hare af en een zucht glipte tussen mijn lippen. Ik had verwacht dat Ginny verschillende vragen had voor me, maar op dit moment kon ik niet ze beantwoorden. Niet omdat ik niet wou maar omdat ik het gewoon niet kon.
Geschrokken haalde ze haar hoofd van mijn schouder af. Haar lichaamswarmte die ik tegen me aan kon voelen, verdween met de wind mee en onbewust ging ik recht op staan.
"Later zal ik al jou vragen kunnen beantwoorden, maar nu zou ik graag wat tijd willen nemen zodat ik alles op rijtje kan plaatsen. Het spijt me, Ginny dat ik voor jou zo ingewikkeld maak." Langzaam stapte ik een paar passen vooruit zodat ik niet langer haar gezichtsuitdrukking kon zien. "Ik hoop dat je me die tijd kan geven?"
Mijn blik dwaalde over het grasveld en in de verte zag ik hoe de lichten op Hogwarts één voor één uitdoofde. Na heel deze situatie was ik helemaal vergeten om met het team naar het kampvuur te gaan. Het was nu inmiddels al veel te laat om nog naar het kampvuur te gaan dus besloot ik maar om naar Hogwarts te gaan, in de hoop dat ik daar Lucy nog tegen kwam voor het uitstellen van het kampvuur. En dan maar hopen dat we geen docenten tegen kwamen.  
Vluchtig draaide ik me om, drukte mijn lippen tegen haar voorhoofd waarna heel kort mijn voorhoofd tegen de hare rusten. "We komen er wel aan uit." mompelde ik heel zacht.
Wat doe je jezelf toch allemaal Severide Wolfswater...

Ik wist even niet wat ik moest zeggen. Ik had het ergens wel aan zien komen, maar toch. ''Het maakt niks uit Severide'' Al zei ik dat met dubbele gevoelens tegen hem. Maar ik kan hem niks dwingen, en dat zal ik ook niet gaan doen. ''Ik zal je die tijd geven. En als er iets is of als je hulp nodig hebt, je weet me altijd te vinden'' zeg ik zachtjes tegen hem. Ik sta op als hij al een paar passen vooruit zet. Vluchtig draait hij zich om en drukt zijn lippen op mijn voorhoofd. Een sprankelend gevoel bloeide in me op, maar drong gelijk ook weer weg met de gedachte dat ik dit gevoel voorlopig niet meer zou voelen. ''We komen er wel aan uit'' mompelde hij heel zacht, terwijl onze voorhoofd kort tegen elkaar rusten. Gemengde gevoelens, maar het is het waard. Ik pak zijn hand vast, maar kijk nog even om me heen of er niemand te zien is. Samen lopen we richting de ingang van de binnenplaats. Vlak voor de ingang kijk ik nog eens om me heen. Niemand te zien.. Ik geef hem snel nog een kus op zijn wang. Ik kijk in zijn ogen waar ik een sprankje verdriet zie. ''Samen.. Samen komen we eruit'' en nadat ik dat gezegd heb loop ik de binnenplaats op. Met tranen in mijn ogen loop ik naar binnen richting de Common Room van Gryffindor. Met de hoop om een van mijn vriendinnen daar te zien.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucretia Cinderford
District I Allegiance

Aantal berichten : 45
Populariteit : 20
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 11:29 pm

Nadat ik even met de jongen, die blijkbaar Scorpius Malfoy — dus toch een Malfoy! — heet, en Ginny en Severide maar niet kwamen, ben ik teruggekeerd naar de Common Room. Daar aangekomen, zie ik Ginny in een fauteuil naar de haard staren. Waar is ze geweest? De vraag is eigenlijk: wat is er gebeurd?
Ik loop voorzichtig naar haar toe en ze kijkt op. Ik zie tranen in haar ogen, die ze hevig weg probeert te knipperen. 'Hé, wat is er gebeurd?' vraag ik bezorgd. Is ze iets gevaarlijks tegengekomen in het bos? Nee, dan zou ze nu niet aan het huilen zijn. Ze was met Severide... Wat kan er gebeurd zijn? Ik hoop niks ernstigs. Ik houd er niet van om mensen te troosten. Maar voor een vriendin kan ik wel een uitzondering maken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 11:37 pm

Lucretia Cinderford schreef:
Nadat ik even met de jongen, die blijkbaar Scorpius Malfoy — dus toch een Malfoy! — heet, en Ginny en Severide maar niet kwamen, ben ik teruggekeerd naar de Common Room. Daar aangekomen, zie ik Ginny in een fauteuil naar de haard staren. Waar is ze geweest? De vraag is eigenlijk: wat is er gebeurd?
Ik loop voorzichtig naar haar toe en ze kijkt op. Ik zie tranen in haar ogen, die ze hevig weg probeert te knipperen. 'Hé, wat is er gebeurd?' vraag ik bezorgd. Is ze iets gevaarlijks tegengekomen in het bos? Nee, dan zou ze nu niet aan het huilen zijn. Ze was met Severide... Wat kan er gebeurd zijn? Ik hoop niks ernstigs. Ik houd er niet van om mensen te troosten. Maar voor een vriendin kan ik wel een uitzondering maken.

Ik zat in de fauteuil naar de open haard te staren. De tranen stonden nog steeds in mijn ogen en ik hoopte dat niemand, en vooral Severide niet, het zag. In mijn ooghoeken zie ik Lucy de Common Room binnen lopen. Ik was bang voor een boze uitval, maar gelukkig gebeurd dat niet. In plaats daarvan is ze heel medelevend. 'Hé, wat is er gebeurd?'' vraagt ze bezorgd aan mij. Ze wist dat ik bij hem was, maar ik kan haar niks vertellen. Ik knipper nog eens met mijn ogen om mijn tranen te laten verdwijnen. Gelukkig lukt het me dit keer wel. Ik kijk Lucy aan. ''Ik kan het je niet vertellen, sorry''. Ik voelde me schuldig dat ik haar niet kon vertellen wat er speelde, maar ik kan dat Severide niet aan doen. ''Sorry, dat we niet naar het zwerkbalveld zijn gekomen.. Er kwamen'' Ik slikte heel eventjes. ''Er kwamen wat dingen tussen'' zeg ik dan rustig tegen haar. Ik hoop dat ze niet verder gaat vragen.. Want dan moet ik gaan liegen, en als ik een ding haar.. dan is dat liegen wel. En helemaal tegen mijn beste vrienden.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucretia Cinderford
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 11:47 pm

Ze kan het niet vertellen. Oké, geen probleem. Het zal wel. 'Maakt niet uit. Je weet me te vinden, als je wel wat kan vertellen,' zeg ik glimlachend, maar de glimlach bereikt volgens mij niet mijn ogen. Dat laatste klink misschien ook een beetje kortaf.
Ik sta op van de oude, versleten leunstoel en wens haar een goede nacht. Ik hang nog gauw even het briefje voor de Quidditch try-outs aan het prikbord en haast me dan naar boven.
Hoor ik me nu schuldig te voelen? Dat ik zo reageerde op Ginny? Ik zucht. Ik zie het morgen wel weer. Ik houd er niet van om te gaan slapen met nare schuldgevoelens. En dat doe ik dus ook niet.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   di nov 03, 2015 11:55 pm

Lucretia Cinderford schreef:
Ze kan het niet vertellen. Oké, geen probleem. Het zal wel. 'Maakt niet uit. Je weet me te vinden, als je wel wat kan vertellen,' zeg ik glimlachend, maar de glimlach bereikt volgens mij niet mijn ogen. Dat laatste klink misschien ook een beetje kortaf.
Ik sta op van de oude, versleten leunstoel en wens haar een goede nacht. Ik hang nog gauw even het briefje voor de Quidditch try-outs aan het prikbord en haast me dan naar boven.
Hoor ik me nu schuldig te voelen? Dat ik zo reageerde op Ginny? Ik zucht. Ik zie het morgen wel weer. Ik houd er niet van om te gaan slapen met nare schuldgevoelens. En dat doe ik dus ook niet.

Ik voel me schuldig dat ik het haar niet kan vertellen.. Zo schuldig. Maar dat kan ik Severide echt niet aan doen. Ze loopt wat aangevallen weg.. Maar ik loop haar niet achterna. ''Later zal ze me wel begrijpen'' zeg ik zachtjes tegen mezelf. Ik zie haar het briefje van de try-outs ophangen. Ohja, dat komt er ook weer aan. Gelukkig was ik al zoeker, en hoefde ik geen try-out meer te doen. Er spookte van alles in mijn hoofd rond, wat ik maar niet uit mijn hoofd kon krijgen. Ik ging wat comfortabelder liggen in de stoel en keek naar de open haard. Hoe langer ik er naar keek, hoe vermoeider mijn ogen werden. En langzaam val ik in slaap.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ariana Snape
District I Allegiance

Aantal berichten : 8
Populariteit : 5

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 12:18 am

Na Quidditch was ik doodop. Goed was ik niet, maar er zat zeker wat potentie in. In de common room zat een in slaap gevallen Ginny. Ik glimlachte zwakjes, maar liet haar liggen en besloot naar de slaapzaal te gaan. Morgen hadden we weer les en de eerste les was ook nog eens Potions. Daar zat werkelijk niemand op te wachten. Ik zuchtte en kleedde me om. Snel poetste ik mijn tanden en ging in bed liggen.
Mijn dromen waren vaak onrustig. Soms dacht ik aan de tijd dat ik wel een mama had en andere keren dacht ik aan de relatie met mijn papa en hoe ik deze kon verbeteren. Ik dacht ook wel eens aan Luthien en vroeg me af hoe zij alles ervoer. Het leven was er niet makkelijker op geworden toen ook de moeder van Luthien overleed. Papa wist niet meer wat liefde en liefhebben was. Diep van binnen raakte me dat, maar ik moest zijn leven niet gaan verbeteren. Dat moest hij zelf doen, te beginnen met de relatie tussen zijn dochters en hij.
Na wat gepeinsd te hebben, viel ik toch in slaap. Vandaag was een leuke dag en ik had oprecht genoten van Quidditch. Het gevoel van het zitten op een bezem. De vrijheid die je dan had, dat was toch geweldig?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Severide Wolfswater
District I Allegiance

Aantal berichten : 38
Populariteit : 165

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 12:22 am

Gefrustreerd liet ik me zaken op mijn bed die in de slaapzaal stond. Ik trok de blikken van een aantal leerlingen die blijkbaar druk in de weer waren met het uitvoeren van discussie over de eindstand van vorig jaar.
"Heb ik iets aan van jullie aan?" vroeg ik woedend. Geschrokken om mijn reactie, bogen ze zich vlug naar elkaar toe, pratend alsof er helemaal niks is tussen gekomen. Ik trok mijn stropdas uit de knop en hing het met een zwaai over het voeteinde van mijn bed. Onmiddellijk drong het tot me door dat ik zonder mantel, de kamer was ingekomen en dat deze dus nog rond de schouders van Ginny lag. Mijn ellebogen rusten op mijn knieën terwijl ik mijn hoofd ondersteunden met mijn handen. Deze dag wou ik zo snel mogelijk vergeten maar ik vreesde erover dat alles nog maar net in zijn beginstadium was.
Ik schoof de gedachten aan Zed en Camilli, voor deze avond heel even aan de kant. Ginny daarin tegen nam het heel positief op. Alleen had ik het gevoel dat ik Ginny van heel wat gespaard had, maar aan de andere kant wist ik het bijna zeker dat ze haar gekwetst voelde. Ik kon mezelf vervloeken hoe het allemaal ging en hoe rot ik me erover voelde, ik stond helemaal machteloos.

District I Allegiance

Aantal berichten : 13

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 7:45 am

Ik vond het leuk dat ze me hadden mee gevraagt naar het kampvuur. Ondanks dat ik niet van plan was om tegaan vliegen, want om heel eerlijk te zijn bakte ik daar niks van.
Langzaam verdwijnen al mijn vriendinnen. Ginny is niet opkomen dagem, lucy is terug naar de common room en zelfs ariana is weg.
Ik kijk even naar de blonde jongen voor me, maar aangezien die niet veel aandacht aan me besteedde besluit ook ik terug te gaan.
'doei' zeg ik tegen hem 'misschien zie ik u nog eens'.
Na dit gezegt te hebben vervolg ik mijn weg naar de common room waar ik ginny zie liggen in een stoel.
Ik glimlach, ze zal wel moe geweest zijn en ik besluit een deken over haar heen te leggen waarna ik naar de slaapzaal ga. Ik kleed me vlug om en val al snel in slaap, dromend over de lessen van de volgendedag.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 9:29 am

De rust had me goed gedaan.
De zonnenstralen die deze ochtend door de ramen naar binnen scheen zouden er voor zorgen dat mijn huid haast een gouden schijn krijgt.
Het zou een prachtige, na zomerse dag worden maar die was niet voor mij besteed. Allereerst ging de zoektocht naar spelers voor het team verder, tenzij Camille die opdracht voor haar rekening zou nemen. Maar daarbij kwam ook nog eens de lessen en Snape als het eerste uur? Die man mag dan nog mee vallen, het valt niet te ontkennen dat het gelijk staat aan een vermoeiende ochtend.
Ik kleed me rustig aan. De helft in de slaapzaal leek nog in een diepe roes te zijn en zo kon ik me rustig voorbereiden om wat me vandaag te wachten stond.
Mijn broek hangt op mijn heupen, de bovenste paar knopjes van mijn hemd los terwijl deze nonchalant uit mijn broek hangt en mijn stropdas die ik afgelopen avond half over mijn nachtkastje had heen gesmeten hangt nu losjes rond mijn hals. Ik had zelfs niet de moeite genomen om het te voorzien van een deftige knoop die voldoet aan de kledingsvoorschriften van Hogwarts.
Ik vond het al irritant dat ze een deel van onze identiteit wouden stelen door ons een uniform te laten dragen. Het beste wat ik dan nog kon doen was er toch een beetje mijn eigen draai aan te geven zonder de mouwen van dit veel te stijve hemd er af te scheuren.
Op de gangen was het ook nog rustig. Alleen de vroege vogels zorgden voor stil geroezemoes en voor het eerst hoor ik bij hun. Normaal zou ik zelfs de tijd niet nemen om te komen opdagen voor het ontbijt en moest ik mijn bed uit springen om op tijd te komen bij de lessen van de dag.
De geur van wafels, pannenkoeken en allerlij andere zoeternij dringt mijn neusgaten binnen en tast mijn smaakpupillen aan waardoor ik al meteen honger krijg.
Dat ik nooit eerdee de tijd heb genomen om me te goed te doen aan dit ontbijt blijft voor mij alleen maar een raadsel vanaf nu. Er was nog plek zat. Een aantal Ravenclaws hadden hun plekje al bemachtigd aan hun tafel maar die van Slytherin was nog leeg. Als het voedsel zich niet op magische wijze steeds opnieuw bleef aanvullen had ik misschien nog de moeite genomen alles weg te toveren en toe te kijken hoe de hele school de voormiddag moest zien rond te komen met knorrende magen. Bijna kon ik dat geluid al horen maar het zou me nooit lukken dit voor elkaar te krijgen.
Ik laat de gedachten aan dit wreedzame plan verdwijnen, maak mijn hoofd leeg en draai de knop in mijn gedachten om tot zombiestand.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Luthien Snape
District I Allegiance

Aantal berichten : 30
Populariteit : 2
Leeftijd : 17

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 9:29 am

Luthien had niet kunnen slapen ze bleef maar piekeren over van alles. Ze zat nog steeds naast de platen speler naar vera Lynn te  luisteren in haar hoekje. Het enige wat ze had gedaan was de moeite om een dekentje over zichzelf heen te slaan. Van de hele nacht op zo een stoek zitten kreeg je het wel koud namelijk. Ook had ze haar raven zwarte haar opgestoken in een knot zodat het haar niet langer in de weg zat. Toen de lp klaar was deed ze de volgende erin. De platen speler was van Zweinstein maar de platen die erin gingen van haar zelf. Najah eigenlijk van haar moeder. Haar vader zou waarchijnlijk woedend worden als hij erachter kwam. Luthien had geen flauw idee hoe laat het was.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucius Malfoy
District I Allegiance

Relatie Relatie : Getrouwd met Narcissa Malfoy
Aantal berichten : 18

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 9:32 am

De spanning in het kleine kantoor van Severus was om te snijden. Bellatrix was een ster in het opwekken van spanningen en ruzies. Het leven was voor haar spelletje. Ze moest lekker haar spelletjes blijven spelen. Soms was het noodzakelijk en ze was bijzonder goed in het pesten en martelen van mensen. Erg handig als je informatie nodig had. In onze school tijd zorgde ze al voor beangstigde gezichten, iets wat mij plezier gaf. De angstige gezichten van mijn klasgenoten waren priceless. Overigens had Severus goede ideeën, Luthien kon een death eater en samenwerken vanuit Draco vanuit Hogwarts.

Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 10:37 am

Het is begin ochtend en het ochtendzonnetje schijnt de Common Room in. Langzaam word ik wakker uit mijn droomwereld. Terwijl ik me uitrek kijk ik gelijk om me heen. Nog niemand te zien. Blijkbaar ben ik gisteravond hier in de stoel voor de open haard in slaap gevallen. Na gisteravond was ik ook wel erg moe, misschien daarom. En dan hielpen mijn dromen van vannacht ook niet echt mee. Ik had 2 dromen, die ik me kan herinneren. Nja dromen.. Het waren beide eerder nachtmerries. De 1e ging over mijn familie, we waren op vakantie in Egypte, en ik weet niet precies wat er aan de hand was.. maar ik verloor mijn ouders en mijn broers. Niet bepaald leuk dus. Mijn 2e ''droom'' ging over gisteravond. Ik zag weer voor me hoe Zed en Severide tegenover elkaar stonden. Hoe ze elkaar op de lijf gingen.. En hoe Severide tegen mij zei dat hij mij niet meer in het openbaar kon zien. Ik herleefde alles weer. Ik krijg de rillingen over me heen als ik er aan terug denk. Dan schiet me ter binnen dat ik zijn mantel nog om heb. Iedereen lag waarschijnlijk nog op bed, en om nou zijn mantel zomaar neer te leggen? nee dat doe ik niet. Ik schreef snel een klein briefje voor hem: ''Sorry, ik ben met je mantel in slaap gevallen. Hier heb je hem weer. Liefs Ginny''. Ik deed er snel een touwtje om heen en knoopte het aan de mantel vast. Heel stilletjes loop ik de jongensslaapzaal in. Iedereen lag zowat nog te slapen. Zachtjes loop ik naar het bed waar Severide slaapt en ga ervoor staan. Waar zou hij over dromen? En hij slaapt zo lief! Ik zou bijna... ''Nee Ginny'' zei ik tegen mezelf. ''Dat gaan we niet doen''. Ik leg zijn mantel op het einde van zijn bed en sluip dan stilletjes de jongensslaapzaal weer uit. Eenmaal beneden in de Common Room zucht ik eventjes. Hmpf, dit gaan nog een lange dag worden ben ik bang. Ik loop richting de meidenbadkamer en gooi wat water in mijn gezicht. ''Wakker worden Ginny'' zeg ik tegen mezelf. Vanaf nu moet je sterk zijn. De schooldagen gaan weer beginnen, en je moet er tegen aan. En met dat in mezelf gezegd te hebben loop ik onzeker, maar met een glimlach op mijn gezicht, de common room weer in.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucretia Cinderford
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 10:51 am

Ik word langzaamaan wakker, gewekt door gestommel van de meiden met wie ik mijn slaapzaal deel. Ik kreun en ga voorzichtig rechtop zitten in mijn bed. Het duurt even voordat ik mijn ogen gewoon open kan houden. Er schijnen al enkele zonnestalen door de ramen naar binnen. Terwijl ik me klaar maak, denk ik terug aan gisteren. Maar ik stop de gedachten over Ginny al snel weer weg.
Als ik klaar ben, ga ik regelrecht naar de Great Hall. Ik hen geen idee hoe laat het is, maar mijn maag knort zo erg dat ik bang ben dat iedereen in de gang het geluid kan horen. Als ik denk aan het heerlijke ontbijt, loopt het water me al in de mond. Ik houd van eten. En ik heb ook veel nodig, aangezien ik veel aan Quidditch doe.
Aan de Gryffindor tafel zitten niet veel mensen, dus het is nog enigszins vroeg. Ik ga zitten, pak lekker brood en wat worstjes en ga in stilte eten. Ik denk aan de lessen van vandaag. Het eerste uur Potions met Slytherin en onze geliefde Professor Snape. Daar heb ik zin in! Niet dus...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 10:58 am

Ik loop richting The Great Hall om te gaan ontbijten. Aan onze tafel zie ik Lucy zitten. Ik hoop dat ze niet boos op me is.. Ik loop naar haar toe en ga naast haar zitten. ''Goedemorgen'' zeg ik tegen haar. Ik pak wat brood, worstjes en een stuk fruit. Weer lekker gezond bezig Weasley zeg ik tegen me zelf. ''Welk uur hebben we als eerste?'' vraag ik aan Lucy. als ik dan van iemand anders hoor dat we Potions hebben met Slytherin, draait mijn maag even om. Ook dat nog. Les samen met Severide, Zed en een denk ik boze Lucy in een lokaal. Perfect. Slim om vandaag bij de meiden in de buurt te blijven. Over meiden gesproken. Ik draai me om naar Lucy. ''Luce?? Ben je boos op me?'' vraag ik aarzelend aan haar.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucretia Cinderford
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 11:06 am

Vanuit mijn ooghoeken zie ik Ginny naar de tafel toe lopen. Naar mij, dus. Wat moet ik nu doen? Gezellig kletsen of zoiets? Ik staar naar mijn lege bord en wil net nog iets te eten pakken, wanneer Ginny vraagt of ik boos ben.
Ben ik boos? Ik weet het eigenlijk niet. Ik ben waarschijnlijk gewoon een beetje pissig en... gekwetst. Al zou ik dat nooit toegeven, zelfs niet aan mijn vrienden. 'Nee,' zeg ik zuchtend. 'Nee, je zal er vast wel een goede reden voor hebben.' Waarom zou ze het anders niet willen vertellen? 'Oh, en we hebben Potions met Slytherin. Wat een feest,' zeg ik sarcastisch.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Bellatrix Lestrange

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 11:09 am

Ik grijnsde breed naar Severus. Dit was precies de plek waar ik hem wilde hebben. Geïrriteerd en gefrustreerd. Nog steeds was het te gemakkelijk om hem uit te lokken. 'Je bent Azkaban al een keer ontsnapt, misschien lukt dat je geen tweede keer meer.' Hij keek me met samengeknepen ogen aan. Ik begaf me op glad ijs, maar hetzelfde gelde voor hem. 'Misschien moet ik binnenkort maar eens een fijn gesprek gaan voeren met mijn favoriete persoon.' Narcissa keek me geschokt aan. Ze had niet gedacht dat ik zo ver zo gaan. Lucius staarde in gedachten ver voor zich uit.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 11:13 am

''woehoee, niet dus'' zeg ik lachend tegen haar. Ik geef haar daarna gelijk een knuffel. ''Bedankt, dat je niet boos bent. Ik vertel het je heel snel, maar nu kan het momenteel niet.'' Ik pak snel nog een worst en eet die op. Mijn tas met boeken heb ik gelukkig bij me, dus we kunnen straks gelijk richting de les. Hoelaat begint die eigenlijk. Ik heb geen idee. Ik spring uit me gedacht en draai naar Lucy. ''Hoelaat begint ook al weer de eerste les?''' vraag ik aan haar.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucretia Cinderford
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 11:17 am

Ginny is blij dat ik niet boos ben en eerlijk gezegd ben ik dat ook. Boos zijn vergt zo veel moeite. Dan geeft ze me een knuffel. Ik ben niet zo van de knuffels en dat weet Ginny ook wel, maar deze keer lijkt ze dat even vergeten te zijn. Ik ben het zelfs even vergeten.
'Eh... Weet ik niet,' zeg ik schaapachtig. 'Ariana komt vast zo, die weet dat altijd wel!'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ariana Snape
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 11:28 am

Ik had geslapen, althans, mijn ogen waren dicht geweest. Slapen ging de laatste tijd niet zo lekker, maar toch vroeg ik me af hoe het kwam. Snel maakte ik me klaar voor de dag en haastte me naar beneden. Ik ging naast Lucy en Ginny zitten.
'Hoe laat begint de eerste les ook alweer?' vroeg Ginny aan me.
'Als jullie mij toch niet hadden,' grijnsde ik. 'Om acht uur, dus over vijf minuten.'
Ik at snel een broodje en haastte me toen met Ginny en Lucy naar de les. Te laat komen bij papa? Echt niet! Ik ging achterin zitten en keek mijn vader aan. Een strenge, gemene blik was het gevolg. Ik beet op mijn lip en richtte me naar Lucy en Ginny.
'Ik ben zo blij als deze les afgelopen is,' zuchtte ik gefrustreerd. 'Hij is zó boos op me en ik weet gewoon niet waarom.'
Ik wreef met mijn handen door mijn haar en pakte mijn spullen. Het huiswerk was vanzelfsprekend ontzettend veel geweest, maar Potions was mijn beste vak. Zelfs papa gaf toe dat ik talent had en als er iets bijzonder was, was het dat wel.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 11:32 am

We renden zowat de Potions les in. Samen met Lucy ging ik voor Ariana zitten en richtte ons tot haar. ''We zijn allemaal blij als deze les afgelopen is'' zuchtte ik. ''Maar wel minder dat je vader weer zo boos op je is.. En al helemaal als je niet weet waarom''. Snap was van de meeste leerlingen hier de minst favoriete leraar. Maar voor Ariana was het nog erger, want Snape was haar vader. Ik heb echt medelij met haar.. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vader hier op school zou komen werken. Ik draai me weer om en ga rechtop aan het tafeltje zitten. Uit mijn tas haal ik mijn boek en mijn huiswerk. Gelukkig had ik het huiswerk nog wel kunnen maken, hoe moeilijk ik het ook vond en hoe afgeleid ik ook was. Ik zuchtte weer. Laat het schooljaar maar weer beginnen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 11:38 am

Vanaf de ontbijt tafel van Slytherin had ik grijnzend zitten toe kijken op het trio meiden.
En dan was miin aandacht vooral op Ginny gericht. Ze zag er niet gelukkig uit en Sev was niet in de buurt.
Dat kon maar één ding betekenen.
Hij had voor de veiligheid van zijn zus gekomen. Dat bezorgt me een innerlijke grijns. Hij is dus nog steeds niets veranderd en het was nu misschien wel zijn domste beslissing ooit.
Alsof Camille zich de les liet spellen door haar broer. Hij had beter bij die arme, wandelendw vuurtoren gebleven. Maar nu stond ik wel vrij om te doen wat ik wou.
Langzaam stond ik op van de tafel om nog op tijd te komen in het lokaal van Snape. Zijn lessen en de manier hoe hij de Gryffindora behandelde wou ik nooit niet missen. Daarbij was toverdranken één van mijn beste vakken omdat het ook mij een plezier was om toe te kijken.
"Heb je Sev nog gezien?"
Het was niet echt een vraag geweest toen ik binnen kwam en het trio al op hun plek zat. Het was eerder bedoeld als een steek onder water waar ik zelfs geen antwoord op verwacht of nodig had.
Ik had ze in mijn greep en daar genoot ik van terwijl ik plaats nam aan de juiste kant.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ginny Weasley
Topschrijver
Topschrijver

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 11:46 am

''Heb jij Sev nog gezien?'' vraagt Zed die ineens bij ons staat. ''Nee, die heb ik nog niet gezien'' sis ik naar hem terug terwijl hij al naar de Slytherin kant loopt om daar te gaan zitten. Wat een rotstreek van hem, maar ergens heeft hij wel een punt. Ik heb Severide nog niet in de les gezien, en hij lag vanmorgen vroeg wel in bed.. Wie weet heeft hij de keuze gemaakt om deze les te skippen? Ik wist het niet. Ik richt me weer tot mijn huiswerk. Ik hoop dat deze lesdag snel voorbij gaat. Want om nog meer van zulke streken te krijgen van Zed? Daar zat ik echt niet op te wachten
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Camille Wolfswater

Aantal berichten : 12

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 12:06 pm

Het was weer véél te vroeg om op te staan. Welke marloot bedacht die bizarre tijden? Ik was dan ook veel te laat, maar eerlijk gezegd interesseerde me dat niet. Rustig aan liep ik naar het klaslokaal en liep naar binnen. Snape had zoals gewoonlijk weinig commentaar op me, dus ik deed vrolijk alsof er niets aan de hand was. Blijkbaar moesten we huiswerk maken, want het was stil in de klas. Ik haatte stiltes, maar wat deed je eraan?'
'Zed!' grijsde ik en ik ging naast hem zitten. 'Lekker goed gehumeurd, niet?'
Hij keek namelijk niet zo vrolijk. Ik vroeg me af of hij me niet ontzettend irritant vond, maar aan de andere kant interesseerde me dat niets. Ik deed gewoon wat ik zelf wilde.
'En, heb je nog nagedacht over mijn voorstel? Zal ik je helpen met die Quidditch maatjes te vinden?'
Ik keek even naar het groepje voor me. Ginny, Lucy en Ariana.
'Hey, Ariana!' zei ik met een vuile lach. 'Je bent zeker weer vol van jezelf vandaag? Wat zie ik daar, huiswerk? Was je bang dat je pappie anders boos op je werd?'
Ik beet lachend op mijn lip en Ariana draaide zich enigszins gekwetst om. Heerlijk, mensen pesten.
'Doe even rustig,' mompelde Zed.
'Voel je iets voor dat wijf ofzo?' spotte ik. 'Ben jij wel helemaal lekker vandaag?!'
'De dochter van Snape?' was zijn antwoord. 'Echt niet! Arrogant kind. Ik wil alleen even huiswerk maken.'
Ik rolde met mijn ogen. Zed en huiswerk? Nee.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zed Skylar
District I Allegiance

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   wo nov 04, 2015 12:34 pm

Ik deed mijn best om me te concentreren op het huiswerk. Het gekras van veren was het enige wat ik normaal zou moeten horen.
Maar niet voor mij.
Voor mij was er een ander probleem. En dat probleem had sluik haar dat als een donker gordijn over haar schouders viel en al net bijna zulke donkere ogen.
"Camille."
Een hoop irritatie was in mijn stem te horen. Ik had het er niet voor dat ik gezelschap had tijdens de les. En nu dat toch het geval was had ik liever iemand gehad die als een angstig beestje stil zou blijven zitten. Maar dat was niet aan haar besteed. Ze bleef maar met haar ganzenveer op haar stuk perkament tikken en het begon me zodanig hard te ergeren dat ik het uit haar handen trok en in twee ongelijken gebroken stukken voor haar neus smijt.
"Je mag je bezig houden met het zoeken naar spelers en laat ze vanmiddag naar het veld komen."
Ik stop even om haar kwade blik te zien om het vervolgens te negeren.
"Maar stop met me te irriteren."
Nu deze woorden waren gezegd kon ik me weer eindelijk rustig en in alle stilte op mijn opdracht richten.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus   

Terug naar boven Go down

Zweinstein Hoge School voor Hekserij en Hokus Pokus
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 6 van 11Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» A New School Year ~ Introductie
» Advertentie voor kits!
» Monica High School [RPG]
» Tijd voor de oorlog-trainingen!
» Het grote school topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Skylark Universe :: Districten :: District I Allegiance-
Ga naar: